Senaste nytt

Har SAS sänkt priset för att köpa poäng?

bL0m

Medlem
Hej,

Jag vill minnas att 40 000 EB poäng kostar 1250 Euro, ibland var det 40% rabatt och då kostade denna volym med poäng totalt 750 euro.

Nu när jag precis tittade på priset för att komplettera med 40 000 poäng ligger priset på 1000 euro, då är det ingen nämnd kampanj eller rabatt på sas.se

Kontentan:
Har SAS sänkt priset på sina poäng eller är det bara tillfälligt? Är det fler som uppmärksammat detta?

Fotnot:
Jag känner redan till att flertalet medlemmar på BC.se inte ser något mervärde att komplettera med köpta eurobonuspoäng.
 

Palazzi

Medlem
Riktigt bra detta. OK värde vid 1000€, men med 40% rabatt är det kanon.

Mest prisvärt med SAS är att påbörja sin resa i Israel eller Marocko, för att nå hela Mellanöstern, och nästan hela Afrika. Smidigt med anslutningsflyg och sedan 50.000 t/r i C. Synd att inget Mellanöstern-bolag är med i Star Alliance, för jag hade gärna kommit åt platser i F .
 

kexxcream

Medlem
Hej,

Jag vill minnas att 40 000 EB poäng kostar 1250 Euro, ibland var det 40% rabatt och då kostade denna volym med poäng totalt 750 euro.

Nu när jag precis tittade på priset för att komplettera med 40 000 poäng ligger priset på 1000 euro, då är det ingen nämnd kampanj eller rabatt på sas.se

Kontentan:
Har SAS sänkt priset på sina poäng eller är det bara tillfälligt? Är det fler som uppmärksammat detta?

Fotnot:
Jag känner redan till att flertalet medlemmar på BC.se inte ser något mervärde att komplettera med köpta eurobonuspoäng.

Priserna sänktes från och med 1 april -14.
 

mry

Medlem
Så för 3000 euro får man en t/r från Sverige till San Francisco i Busniess och tjänar upp till 32500 poäng om man är EBD?

Alltså lite rabatt på en resa som med pengar kostar strax över 30 000 kr.
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Fast om du betalar resan med enbart poäng får du väl inga Eurobonuspoäng? Eller missförstår jag din fråga?

Om du köper poäng och bokar en best availability award så får du nya baspoäng på den resan, även om du bokar med enbart poäng...

Mvh
/NotRyan
 

karho

Medlem
Om du köper poäng och bokar en best availability award så får du nya baspoäng på den resan, även om du bokar med enbart poäng...

Mvh
/NotRyan

Tack då har jag lärt mig något nytt!
Fast då kostar väl, vad jag ser, en business t/r SFO 160 k poäng, inte 120k, right? Alltså 4000 Eur, om inköpskostnad är 1000 Eur/40k poäng?
 

NotRyan

Medlem
Tack då har jag lärt mig något nytt!
Fast då kostar väl, vad jag ser, en business t/r SFO 160 k poäng, inte 120k, right? Alltså 4000 Eur, om inköpskostnad är 1000 Eur/40k poäng?

Korrekt. Business saver går på 140K som EBD (160K som EBG) och ger minst 30K baspoäng tillbaka med start från Sverige...
 
Last edited:
Toppen