Senaste nytt

Söker biljett för att nå status: Göteborg - Cleveland

GillBates

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt Göteborg
Var är din destination? Cleveland
När vill/behöver du resa ut? 22-24 agusti. (Måste vara framme 24:e)
När vill/behöver du komma hem? 28:e + 2 dagar
Hur länge vill du vara borta? Se ovan
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? helst i Business class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? OW eller *A
Vad är din budget? ca 15 000
Vad är det viktigaste för dig? att om möjligt bli OW Sapphire eller *A Gold (för enkelhets skull så har jag i princip inga miles innan)
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Visst, om det innebär bättre intjäning.
 
Har länge suttit och sugit på en USA resa till sensommaren, liknande agehalls augustiresa. Nu när rean satte igång blev det en bokning jag spanat på ett tag. ARN-LHR-LCY-JFK-SFO-JFK-LCY-ARN. BA bussen över pölen till det facila priset av 14 494 SEK. 780 TP och 39 k avios ger det mig.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Jeg mener der findes lignende priser fra Göteborg, se dette link fra tråden i BA forummet: The business class sale - British Airways
 

GillBates

Medlem
Försöker boka visa ba.com, men får inte till lcy-jfk (för den ger väl miles motsvarande förstaklass). Hur bokar man det? Måste man ringa?
 

kristerj

Medlem
Har du prövat med multi-city bokningsfunktionen? Beroende på resdag kan du få lägga in en övernattning i London för att klara connection mellan LHR och LCY om du åker från GOT.
 

GillBates

Medlem
Har du prövat med multi-city bokningsfunktionen? Beroende på resdag kan du få lägga in en övernattning i London för att klara connection mellan LHR och LCY om du åker från GOT.

Jo, jag har provat det, men tyckte inte det funkade.....skall försöka igen. Men det är väl klassat som business och inte first väl?
 

kristerj

Medlem
Det är klassat som business, men du får TP som för first (210 per väg). Tänk också på att BA001/003 inte körs alla dagar i veckan och på samma tider. Vill du dessutom ha 210 TP för NYC-SFO måste du ringa BA för att få ett AA flygnummer på den sträckan.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Envoy Air flyger väl inte själva? Alla som opererar flighter åt AA räknas som om de vore AA.
 

agehall

Medlem
Fast det där är inte code share... Jag vet inte riktigt vad det där kallas men det ligger ju närmare wet lease än code share iaf.
 
Toppen