Senaste nytt

Coop ny SAS-partner

jumbooze

Medlem
Då får vi hålla tummarna på att man kan double-dippa på COOP
dvs betala med AMEX & föra över coop-poäng från COOP till SAS
 

seat56f

Medlem
Smidigast vore ju om man kunde dra Eurobonuskortet direkt i COOP-kassan, och slippa omvägen runt Med Mera eller vad deras program heter nuförtiden.
 
A

Aurora

Guest
Smidigast vore ju om man kunde dra Eurobonuskortet direkt i COOP-kassan, och slippa omvägen runt Med Mera eller vad deras program heter nuförtiden.

Da blir det vanskelig med kampanjer ala det vi har hatt i Norge. I Norge er det trumf (Spar-butikkene, Kiwi, Shell-stasjoner, joker, ULTRA og MENY-butikker) som samarbeider med Eurobonus, og du har i alle år kunnet overføre dine trumfkroner til eurobonuspoeng. Det artige er når de kjører bonus-kampanjer hvor du får f.eks dobbelt så mange eurobonuspoeng hvis du overfører, og når du får 500 extra bonuspoeng per 100 kr du omgjør... Det er enkelt og smidig å gjøre det "via", ellers måtte alle med eurobonuskort fått nye kort som var kompitable med betalingsautomatene etc etc.

Artig at COOP hiver seg med, har akkurat meldt meg inn i medmera. Men jeg tror jeg sparer mine kroner og heller tar det ut i cash enn eurobonuspoeng :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har haft Coop Superpunkte sedan Swissairs Qualiflyer tid. :) (dock i Schweiz)

1 CHF gav 1 Coop Superpunkte och man kunde konvertera 10.000 Coop Superpunkte till 10.000 Qualiflyer miles.
Under en kampanj kostade en citronkaka 2,55 CHF per st (ca 19 SEK med dagens kurs) gav 100 Coop Superpunkte utöver vanliga poäng.
 

ulagun

Medlem
Kanske upplevs som konservativ, men jag tycker att det börjar bli jobbigt att hålla reda på alla dessa partners.
Köpa hus hos den ene handla kläder hos en andra och danskt fläskkött hos den tredje.
För mig ska ett bonusprogram vara flygrelaterat och inte någon slags diversehandel.
Och om det vore enbart flygrelaterat så slapp vi detta med bas och x-tra poäng.

Eller som någon skrev i ett inlägg för ett tag sedan.
Varför ska de ge mer poäng att köpa nytt kök och kunna ta ut en bonusresa till USA med familjen än att än att år ut och in vara trogen resenär.
 
Toppen