Senaste nytt

Ny lounge på Shanghai Pudong (PVG) (*G)

Dr. Miles

Expert
OT svar.

Alternativt ha ett SIM kort med kinesiskt mobilnummer. (det går också bra med 2 numbers in one SIM card som säljs i Hong Kong)
Fri internet fungerar på hela flygplatsen men det kräver som sagt kinesiskt mobilnummer.
 

johhenrik

Medlem
Jodå, jag har ett kinesiskt abonnemang och en andra iPhone. Men 3G funkar rätt dåligt på flygplatsen samt det fria internet är rätt dåligt. Den internet som man fick via Air China funkade riktigt bra. Man behöver inte ett kinesiskt nummer för det fria nätet på PVG heller btw. Jag har alltid angett mitt svenska nummer och fått sms:et med koden dit. På Starbucks däremot funkar det aldrig. :)

Men som sagt, det är "i-landsproblemsklagomål". Jag stör mig bara så på krångliga inloggningar, oavsett om det är på hotell eller i en lounge. :)
 

Jonas H

Medlem
Riktigt så tomt var det inte i lördags. När jag fotade hade en del redan gått, och det lättade ytterligare en aning efter ett tag.
pvg71lounge2.jpg

Sedan föredrog jag utsikten i 77 framför den här.
pvg71lounge.jpg
Det var inte ens utsikt à la Sällskapsresan...

Maten var varken bättre eller sämre än i den tidigare, men allt kändes bra mycket mer utspritt.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Det jag tyckte var bättre var:

1. Mer maträtter och de var faktiskt varma
2. Dryck var faktiskt kall, inte 20C som i Lounge 77
3. Mycket mer plats.
 
Testade nya satelitterminalen nu i veckan och den är ett stort lyft! China Eastern Lounge 153 som bland annat Lufthansa använder är riktigt bra! Stor bar, bra mat, fräscha duschar med god ventilation. Ett stort lyft mot Air China lounge.
 

squeezen

Medlem
Testade nya satelitterminalen nu i veckan och den är ett stort lyft! China Eastern Lounge 153 som bland annat Lufthansa använder är riktigt bra! Stor bar, bra mat, fräscha duschar med god ventilation. Ett stort lyft mot Air China lounge.
Vart ligger denna satelitterminal och kommer man in med star gold? Eller måste åka lufthansa?
 
Vart ligger denna satelitterminal och kommer man in med star gold? Eller måste åka lufthansa?
Den ligger 3 min med tåg från airside T2. Passera säkerhetskontrollen sen gå ca 100 meter till höger.

Det är som sagt inte en lounge för *A eftersom det är en China Eastern Airlines lounge. Lufthansa verkar däremot ha avtal med dem.
 
Toppen