Senaste nytt

DI: Ryanair ställer plan på marken, konkurrenteran jublar ?

Concorde

Founding Member
Den där s.k. journalisten faller under kategorin: three fries short of a happy meal. Eller:

The elevator doesn't go all the way to the top floor.
They are depriving some village of its idiot.
A few sandwiches short of a picnic.
The battery is not fully charged.
All telephone, no receiver.

På svenska rappakalja.
 

Kristofer

Medlem
Intressant dock att Ryan och Easy inte längre expanderar. Norwegian gör väl det fortfarande, men pengarna strömmar ur kassan där.. Spännande tid framöver.
 

Concorde

Founding Member
Att marknaden blir mättad är givet, men vad DI tomten missat är att när det är dåliga tider så dras rese-budgetarna åt vilket innebär att företagen skickar ner alla en kabin i näringskedjan.

Affärsjet > First eller Biz
Biz > Premium Eco
Premium Eco > Economy
Economy > LCC

Flighter över 6 timmar kanske var business, men blev sen Premium Y osv.

LCC fick massa trafik från affärsresenärerna under senaste krisen som började 2007 men först kändes globalt 2008 och 2009. Nu har det varit gladare tider i över 18 månader och rena Bull market sista året (DOW + 25%), då lättar företagen på rese policys och fler flyger premium och riktig coach.
 
Last edited:
Toppen