Senaste nytt

Trick-it tråd (endast för experter)

Jag har varit spontant aktiv i FT tråden under 1-2 år jag också men har aldrig suttit mig in i det ordentligt förrän nu.
Tänkte bli expert men det verkar vara en lång väg att vandra om vi säger så. :)
 

Jonas C

Medlem
Kom över ett väldigt bra trick för en tid sedan, som funkade på ganska många flygbolag. I de flesta av fallen försvann hela YQ från biljetten, men då detta var innan sommaren så fanns det inte så många kampanjbiljetter med låg base fare ute. Noterade häromdagen att tricket har slutat fungera, vilket är synd då många av flygbolagen (bl.a LX) har sina reor nu :(
 

JacobGBG

Medlem
Jag har gått ifrån FDande på sistone. När jag väl reser så är det ofta på rätt låsta datum och till satta destinationer. Det första man måste förlika sig med när det gäller FDs är att man har väldigt lite makt över var man hamnar och att datumen kan vara osmidiga.
 

olsson

Medlem
Försökt en del att sätta mig in i det, vet inte om jag inte allokerar tillräckligt tid men läst och läst har man gjort. Men jäklar vad jag kan känna mig stendum på FT när det kommer att läsa andras dumpar i deras fina kod :(

Python och Selenium låter dock intressant, kanske man kan använda sig lite av sina kodkunskaper.
 

tomle

Medlem
Verkar gå att åka jorden runt för under $1000 enligt en tråd på FT. Någon kanske kan ha nytta av detta:
LAX-BUD//PRG-NRT $361
NRT-MNL-LAX $586

Diskuteras tydligen om något liknande från Europa men jag har inte haft tid att leta, någon som vet?

Finns överallt på nätet och dör snart ändå så kan lika gärna posta den här också.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Är det verkligen en FD? Jag undrar om det inte bara är en lyckad kombination av olika billiga fares just nu. Kom ihåg att det är i ekonomi....
 

tomle

Medlem
Är det verkligen en FD? Jag undrar om det inte bara är en lyckad kombination av olika billiga fares just nu. Kom ihåg att det är i ekonomi....
Yes, LAX-BUD//PRG-NRT fanns för en bra bit under $200 (totalt!) om man var lite flexibel med datum, ingen YQ på den.
 
Toppen