Senaste nytt

Gäster och Star Alliance lounger, vad gäller?

Bryant

Medlem
Om man är EBG så får man ta med närmsta familjen i SAS lounger. Hur fungerar det om jag är EBG eller A3 Gold och vill besöka andra lounger? Jag är A3 Gold (snart EBG) och kommer att besöka Istanbul. Är det en generell regel inom *A att man får ta med närmsta familjen in i loungen eller är det kopplat till olika bolag och deras "hemmaflygplatser"?
 

agehall

Medlem
Nej, det är inte en *A regel att man får ta med sig hela familjen in i en lounge. Har du tur så kan det gå, men de kan mycket väl vara tjuriga och vägra släppa in mer än en person. Det beror troligen mest på hur pass fullt det är i loungen...

SAS regel gäller i deras egna lounger och bara för EBG.
 

Jacob

Medlem
En gäst gäller inom Star Alliance. Dock kan flygbolagen erbjuda bättre villkor för sina egna bonusmedlemmar vilket SAS gjort för EBG, även Lufthansa har liknande regel för Senator medlemmar.

Vilken typ av familj är det förresten vi pratar om? Du har nog betydligt större chans att få in familjen om det innebär fru/partner + barn än om det är svärföräldrarna som ska in.
 

Bryant

Medlem
Tack för svaren. Det är mor och far som skulle vara aktuellt. Vi som åker är jag och min tjej, där jag är A3 gold och förhoppningsvis EBG då(hur dumt det än verkar med två guldkort i samma allians) så där borde det inte vara några problem med tillträde till lounger. Min vän och hans fru åker med en uppsättning föräldrar. Han har A3 Gold. De lounger som kommer att vara aktuella är SAS loungen på ARN och TK loungen i IST.
 
Toppen