Senaste nytt

USDM Oneworld bokning för familjeresa

Sofia

Medlem
Funderar på att köpa miles innan kampanjen slutar. Är dock helt rookie på detta så jag undrar om nån med bättre koll kan lista ut hur många miles jag behöver för en biljett i C t/r från nån flygplats i Europa-SYD i oktober i år? Utresa 8-10 oktober, åter ca 24-26. Supertack!
 
Funderar på att köpa miles innan kampanjen slutar. Är dock helt rookie på detta så jag undrar om nån med bättre koll kan lista ut hur många miles jag behöver för en biljett i C t/r från nån flygplats i Europa-SYD i oktober i år? Utresa 8-10 oktober, åter ca 24-26. Supertack!

150.000 Dividend Miles til Europa-Oceanien :)

Edit:
Tænker tydeligvis kun i F.... Det er 120.000 Dividend Miles i C
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag tror att det blir både billigare (med reservation) och enklare att köpa THAI Premium Economy till Melbourne, om samma deal som denna (http://www.businessclass.se/forum/d...a-zeeland-t-r-thai-20-800-sek-inkl-skatt.html) kommer tillbaka, totalkostnaden för 2 vuxna + 1 barn + 1 infant in lap blir ca 62.600 SEK inkl. skatter.
Då sitter man i Business class stolar hela resan och ni har möjlighet att ta stopover i Bangkok i båda riktningar.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

USDM bonusresa med barn kan bli en dyr historia.

Kalkyl:
Inköpskostnaden av 100.000 USDM miles är ca 1.882 USD = ca 13.000 SEK inkl. Amex valutapåslag.
Business class award mellan Europa - Australien t/r kostar 120.000 USDM miles = ca 15.600 SEK per pers
Det finns ingen rabatt för barn på bonusresor med USDM miles, i alla fall för resa med oneworld partners. Dvs 15.600 x 3 = 46.800 SEK utan skatter för 2 vuxna + 1 barn
Sedan tillkommer skatter och avgifter samt bränsletillägg om man väljer British Airways, Iberia eller Finnair flygningar.

Du kommer också ihåg att det kan blir väldigt dyrt att boka infanfbiljett separat för USDM bonusresor.
http://www.businessclass.se/forum/s...med-infant-pa-us-airways-award-bokningar.html

I slutändan behöver du pröjsa ungefär samma nivå som THAI Premium Economy biljetter. Enda skillnaden är att du har redan köpt miles så behöver du inte lägga till ytterligare ca 60.000 SEK för biljetter.

Med THAI Premium Economy biljetter går det att ändra hemresan efter man har påbörjat resan. Vilket är inte möjligt med USDM bonusresor.
 
Toppen