Senaste nytt

Hur står det till med LOT egentligen? Är dom LOST eller LOTTO?

Johan_G

Medlem
Hej BC'omaner!

Jag flög Stockholm-Warzawa-Rzeszow i måndags med LOT. Nästan allt bagage var borta när vi kom fram, bara en handfull väskor fanns på bandet och kön för att göra baggage claim blev snabbt oändlig. Bagaget dök upp på eftermiddagen dagen efter det hela så jag blev inte strandsatt så länge. Idag flög tre kollegor hem från Rzeszow till Stockholm, bagaget försvann också för dom i Warzawa och det blev en massa meck med det hela.

Hur bör jag hantera detta? Jag känner en viss olust inför min hemresa då jag ett par dagar efter har en högst privat resa som jag inte vill riskera, således tycker jag att det vore fördelaktigt för mig om både jag och mitt baggage landar på ungefär samma ställe och ungefär samtidigt. Det verkar som om det finns möjlighet för mig att avboka LOT/LOST/LOTTO på hemresan och boka Luftwaffe via FRA istället. Är det något som man borde satsa på?

Eller kan det vara så att det bara handlar om två fruktansvärt olyckliga omständigheter och Warzawa egentligen är ett bra ställe att göra transfer på? Just nu känns det dock en smula osäkert att köra LOT/LOST/LOTTO-spåret hem igen.
 
Last edited:
Toppen