Senaste nytt

Incheckad på två flygningar Köpenhamn-Stockholm

Appfly

Medlem
Två gånger har jag varit incheckad på två avgångar från CPH-ARN vilket har förbryllat personalen i loungen när de skulle hjälpa mig att omboka till en annan avgång. De har förvånat konstaterat att "du är redan inbokad på den flighten, men även på den andra, hur kan du vara det?"

Detta har skett två gånger och båda gångerna vill jag minnas att jag har ändrat den ursprungliga avgångstiden på returresan on-line till en senare avgång men har sedan hunnit till flygplatsen i tid för den tidigare ursprungliga avgången och då har jag som sagt varit dubbelt inbokad. Någon som varit med om samma sak?

Har dock inte fått dubbla poäng tyvärr :)
 

OnTime

Medlem
Om du flyger på någon typ av TravelPass går det att vara incheckad på flera avgångar samtidigt.

//O
 

Appfly

Medlem
Ingen TP-biljett så vitt jag vet, bokad via resebyrå. Har ett TP också men det har jag inte haft en biljett bokad på de senaste 3 åren.
 
Det hender stadig vekk med meg også, men i mitt tilfelle er det som oftest at jeg har en sen flight eks. rundt kl 11 men med en 7ish flight neste morgen (under 22 timer til). Når jeg boarder blir mange litt overrasket når de ser på skjermen, i mange tilfeller har jeg hørt fra gate-agenten at det teknisk ikke sett ikke kan være mulig å være innsjekket på to flighter samtidig, men dette har jeg motbevist mange ganger det seneste året. :)

Jeg har også opplevd å endre billetten min via mobil (på https://ci.sas.mobi) en 2-3 ganger og når jeg kommer til flyplassen så får ikke Fast-Track scanneren lest av min billett riktig (det står typ "no boarding pass found") og at personalen ved gaten ser alle flightene jeg har vært innsjekket på, og blir like forvirret som Fast Track scanneren. :)
 
Toppen