Senaste nytt

bmi Diamond Club och dess framtid (2012-DEC-31 är slutdatum)

Swisser

Medlem
Vågar man köpa miles i Diamond Club (bmi)?

Frågan ställer jag därför att jag överväger att köpa Diamond Club miles, men jag har blivit mycket tveksam pga av att jag läst diverse kommentarer om att LH ev skall sälja bolaget, ändra deras strategi eller rentav likvidera bolaget och sälja flygrättigheterna i London. Risken är ju då att man sitter på en massa miles som man har betalat för, men som har blivit värdelösa. Är det någon som har bra koll på hur det ser ut med bmi och deras Diamond Club och om man vågar köpa miles redan nu även om de inte skall användas förrän i vinter eller nästa sommar?
 

Dr. Miles

Expert
Vågar man köpa miles i Diamond Club (bmi)?

Frågan ställer jag därför att jag överväger att köpa Diamond Club miles, men jag har blivit mycket tveksam pga av att jag läst diverse kommentarer om att LH ev skall sälja bolaget, ändra deras strategi eller rentav likvidera bolaget och sälja flygrättigheterna i London. Risken är ju då att man sitter på en massa miles som man har betalat för, men som har blivit värdelösa. Är det någon som har bra koll på hur det ser ut med bmi och deras Diamond Club och om man vågar köpa miles redan nu även om de inte skall användas förrän i vinter eller nästa sommar?

Jag skulle våga köpa miles till bmi Diamond Club.
Joanna på bmi DC har skrivit i FlyerTalk att de kommer att meddela INNAN de gör stora ändringar. (precis som British Airways har gjort nyligen)

Då hinner du bränna alla miles på kontot före ändringen.
 

Swisser

Medlem
Jag skulle våga köpa miles till bmi Diamond Club.
Joanna på bmi DC har skrivit i FlyerTalk att de kommer att meddela INNAN de gör stora ändringar. (precis som British Airways har gjort nyligen)

Då hinner du bränna alla miles på kontot före ändringen.

Hur lång framförhållning tror du att man får i ett worst case scenario - några veckor eller upp till flera månader? Måste man då såväl ha bokat en bonusresa och ha flygit den under denna period? Risken är väl annars om man bara har en bonusresa bokad att den ej accepteras av andra flygbolag om man inte har hunnit utnyttja den inom en rimlig tid efter att bmi meddelar ev negativa förändringar.
 

Dr. Miles

Expert
Hur lång framförhållning tror du att man får i ett worst case scenario - några veckor eller upp till flera månader? Måste man då såväl ha bokat en bonusresa och ha flygit den under denna period? Risken är väl annars om man bara har en bonusresa bokad att den ej accepteras av andra flygbolag om man inte har hunnit utnyttja den inom en rimlig tid efter att bmi meddelar ev negativa förändringar.

Om flygbolaget bmi går i konkurs. Då är din biljett inte giltig längre.
Men om de har lämnat Star Alliance eller ändrat sina vilkor EFTER du har bokat(och biljetterat), då gäller biljetten.

Men det självklart finns det risk att de ändrar vilkort t ex av- & ombokning så att du behöver betala mer eller inte kan ändra senare.
 

EricT

Medlem
IAG köper BMI

IAG köper BMI.
 

Attachments

  • sg2011122227058.jpg
    sg2011122227058.jpg
    21,2 KB · Visningar: 277

JacobGBG

Medlem
Det var ju inte helt oväntat. Frågan är om de kommer att finnas kvar som ett separat bolag eller om de kommer att ympas in i BA då.
 

Concorde

Founding Member
Spännande. BMI blödde förskräckligt och utan köpare hade det inte kunnat fortsätta. Nu får många behålla sina jobb, bättre än alternativet med KK.


RNS Number : 4826U
International Cons Airlines Group
22 December 2011

BINDING AGREEMENT FOR BMI PURCHASE
Following the announcement on November 4, 2011, International Airlines Group (IAG) and Deutsche Lufthansa AG (Lufthansa) have today reached a binding agreement for IAG to acquire British Midland Limited (bmi). The cost is £172.5 million in cash though the price is subject to significant reductions. bmi consists of three distinct business units - bmi mainline, bmi regional and bmibaby.

Transaction highlights:
· Acquisition of bmi for £172.5million in cash
· IAG's Heathrow slot portfolio to increase by up to 56 additional daily slot pairs
· Lufthansa to take on bmi's defined benefit pension scheme
· Lufthansa has the option to sell bmi regional and bmibaby before completion
· Significant price reduction if Lufthansa does not opt to sell bmibaby before completion
· Deal subject to competition clearance
· Earnings per share (EPS) accretive by 2014 at the latest
· 2015 operating profit target of €1.5 billion to increase by more than €100 million with consequent increase in EPS
· Underpins goal of 12 per cent return on capital employed by 2015
· Restructuring costs spread over three years and significantly lower in total than bmi's current annual losses

Willie Walsh, IAG chief executive, said: "Buying bmi's mainline business gives IAG a unique opportunity to grow at Heathrow, one of our key hub airports. Using the slot portfolio more efficiently provides the option to launch new longhaul routes to key trading nations while supporting our broad domestic and shorthaul network.

"This deal is good news for the UK as we will maintain a comprehensive domestic schedule including Belfast. Our plans to expand our longhaul network would guarantee growth by making Britain better able to compete on a global scale. It will also help maximise Heathrow's position as a world class hub airport.

"Customers will benefit from access to new destinations, more convenient schedules, enhanced frequent flyer benefits and greater investment than had been possible for loss-making bmi.

"Given the scale of bmi's losses, there is an urgent need to restructure the business. Unfortunately, this will mean some job losses but we will secure a significant number of high quality jobs here in the UK and create similar new jobs in the future. IAG's purchase of bmi will protect more British jobs than if the airline had been closed and had its Heathrow slots sold off. There will be restructuring costs spread over three years but these will be significantly lower in total than bmi's current annual losses.

"bmi regional and bmibaby are not part of our plans and Lufthansa has the option to sell them before completion".

Financing
IAG intends to finance the purchase from its own funds. £60 million of the purchase price will be paid in four instalments to Lufthansa pre-completion. This amount will be secured by Heathrow slots.

Pensions
Lufthansa has agreed to take on bmi's defined benefit pension scheme.

Timetable and conditions
It is hoped that the transaction will be completed during Q1 2012 subject to regulatory clearance from the European Commission and other bodies. There is a termination fee of £10 million which is only payable by IAG if phase 1 EU regulatory approval is not achieved by March 31, 2012 and either party elects to terminate the sales purchase agreement.

About bmi
bmi mainline operates Airbus aircraft to destinations in the domestic UK market, Europe, CIS states, Middle East and Africa from London Heathrow. bmi regional operates an Embraer fleet and offers shorthaul flights within the UK and Europe from 7 regional airports. bmibaby operates Boeing aircraft and is a low-cost airline flying primarily out of East Midlands and Birmingham airports.

bmi reported gross assets of £284 million as at December 31, 2010 and a £153 million loss before tax on revenues of £777 million for the year 2010.

Sitter du med Bloomber terminal Eric? :)
 
Toppen