Senaste nytt

Dålig flygning idag, SK1430 Köpenhamn-Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen från en "dålig" SAS flygning.....

Redigerad för att slippa bli kallad gnällig, bortskämd osv.

alla har vi olika förväntningar när vi flyger. Att gnälla på att kaffet inte är gratis i economy class är helt ok. Ingen kallas gnällig för något sånt. men vill man ha en flaska vatten i economy extra eller business class, då är man gnällig och bortskämd.
 
Last edited:

Airbus747

Medlem
Är dom otrevliga så är det enkelt, be han/hon dra åt skogen, tappa gärna mat dryck o s v i säte och på golv, strula hela tiden så kanske dom kommer till insikt, va fan, det handlar ju bara om serveringspersonal och transortörer.
//Den alltid lika ödmjuke Airbus747 equipped with Trent 700
 

A380*G

Medlem
Precis hemkommen från en "dålig" SAS flygning.

Denna rutt har man ju gjort så många gånger och det har i regel aldrig varit några problem.

Som vanligt hade jag satt alarmet på mobilen till att ringa 22timmar och 10minuter innan min första flight, AAR-CPH för att kunna checka in online och välja säte.

AAR-CPH var långt från fullt så där var det inga problem.

Men CPH-ARN:
Till min stora förvåning var de 6 första raderna som utgjorde economy extra och business class redan nästan full. Det fanns ett antal B och E säten kvar på detta 737 flyg. Jag hade redan fått stol 6D och ingen hade tagit sätena 6E eller 6F.
Perfekt tänkte jag och checkade in.

Jag min vana trogen kollar under dagen säkert 10ggr minst, att ingen sitter bredvid mig.

Kollar en sista gång när jag är i loungen på CPH och det är någon som tagit 6F. Det gör ju såklart ingenting och jag beger mig till gaten.

Hör att det kommer vara "fullt flyg"

Jag står som vanligt först i kön och ska borda.

Den där nedrans klisterlappen med antennen i, funkar som vanligt inte vid gaten. Får fiska fram mitt SAS/Amex kort, hon drar det, händer inget, hon fibblar med datorn, drar kortet, händer inget, fibblar mer med datorn, drar kort, ingenting.
Sen gör hon något mer med datorn, och vipps så funkar det.

MEN! 2A? WTF? Frågar direkt "Jag har fel säte på denna lapp?!" får svaret "jaja, mummel mummel" och hon skiter i mig o fortsätter med de andra pax.

Jag kommer till flyget, frågar pursern vad som hänt, jag har ju checkat in och valt 6D och han bara mummlar något om att sånt kan hända när det är fullt plan.

När boarding är färdig, så sitter det någon jöns på 6D ingen på 6E och en på 6F, jag sitter inklämd på 2A med folk på 2B och 2C.

1A och 1B är tomma, likaså är 3D, 3E men han på 3C flyttar sig fort till 3D.


Jag är fly förbannad på vad som hänt, nu ska jag sitta här inklämd och jag har inte fått ens en förklaring till vafan de pysslat med för att sabba min hemresa.

När det är dags för servering så får jag tacka nej för jag är ganska stor och det finns inte en chans i världen att jag kan fälla ner bordet när jag sitter där mot fönstret och får hålla i mobil, hörlurar, snusdosa.

När jag ber om en flaska vatten så får jag svaret "Vi serverar vatten i glas" Och jag svarar, jo men jag skulle vilja ha något som är återförslutningsbart. Svaret då var "Nej det har vi inte, vi har bara de vattenflaskorna som vi säljer i economy class"

Ja men VAFAN????? Gå och hämta en sådan och ge mig den? Jag hade förstås kunnat be om 3 flaskor champagne, de har ju skruvkork, och de hade säkert gett mig det, men ICKE en vattenflaska! Nu skulle jag köra bil hem från kontoret ikväll, och jag gillar inte ens champagne, men jag var bra sugen på att bara be om så många som möjligt, utan glas, och bara öppna dom, inte dricka. för att demonstrera hur korkat detta var och slösa med deras champagne som garanterat kostar mer än en flaska vatten.

Satt och kokade resten av resan. ignorerade bältesskylten när vi skulle landa (hade bältet på) genom att låtsas sova och ha hörlurarna istoppade, men det klart de ska sträcka sig in o knuffa till mig o bryskt be mig ta ur hörlurarna (det är väl rätt av dom men jag kunde inte bry mig mindre ikväll)

Jag vill poängtera att jag varit YTTERST trevlig mot alla SAS anställda när jag frågat om saker ikväll, men de har inte varit trevliga eller tillmötesgående tillbaks. Riktigt less är jag!

Fattar inte vad du gnäller över! Vad vill du ha sagt med detta? Seat assignments kan ändras när som helst och händer alla då och då. Dessutom, att din seating ändrades har inget att göra med att de inte serverar vatten på flaska i C/Y+. Två helt oberoende småsaker som bara är löjligt att bli upprörd över. Jag tvivlar inte på att du var trevlig i ordvalet men hur var det med framtoningen? Hur man säger något är minst lika viktigt som vad man säger.
 
Min framtoning var det heller inget fel på. Jag är en väldigt trevlig person :) Jag håller helt med om att detta kan upplevas som gnäll för ingenting. Men jag är tyckte att de gjorde fel och var otrevliga trots att jag var mitt vanliga trevliga själv.

Alla har rätt till en åsikt, och denna är min.

Har heller inte sagt att min seat change har något att göra med att de inte serverar vatten i flaska.
 

Bryant

Medlem
Du har precis hamnat i kategorin alldeles för bortskämda flygresenärer..;). Jag ser inget i din text som gjort detta till en "dålig" en timmas flight. Kanske hade du en dålig dag i övrigt?
 

flying

Medlem
Jag tycker nog att en flaksa vatten borde ingå i priset om ca 200 euro som en enkelbiljett mellan cph och arn kostar i Y+/C
 

twiggs

Medlem
Hade jag haft problem som dessa så hade jag varit själaglad! Å andra sidan kanske vi befinner oss på olika ställen i livet, vilket gör det hela lite annorlunda. Den dagen då jag blivit irriterad över att ha blivit omflyttad i samma kabinklass då skulle jag faktiskt överväga att inte resa längre. Hade lappen i gaten istället tjutit med sin elaka downgrade-signal, då är det förstås en annan femma. Men även det hade jag nog överlevt och hela tiden tänkt på hur mycket galla jag ska spy över kundservice sedan... :cool:

Som tidigare nämnt så kan seating ändras när som, vilket SAS också är tydliga i all sin kommunikation. Att du sedan inte läser villkoren är väl knappast någon annans fel än ditt?
 
Hade en kanon dag upp till denna flygning faktiskt. Tycker också att de kunde bjuda på en flaska vatten. Anser heller inte att jag har höga krav eller högt ställda förväntningar. Jag vill bara veta VARFÖR jag flyttades till 2A.

Jag har läst villkoren, vet inte varför du tror att jag inte har det. Har aldrig påstått att de inte FÅR flytta mig. som sagt, vill bara veta varför. och sen ett lite trevligt bemötande, som jag är van att få på SAS flygningar, hade jag faktiskt förväntat mig.

Sen får ni tycka vad ni vill. Själv tycker jag det är ett jävla gnäll om kaffe på flygningar och att det ska vara gratis. Har hittills inte tyckt det vore konstruktivt att skriva "Hosta upp 20kr för ditt jävla kaffe och håll tyst din bortskämda lirare"

Ville bara dela med mig av mina åsikter om en flygning. När någon skriver en flight report och påpekar vissa mindre bra saker som resenären inte är nöjd med när de flyger first class eller business class, ja då hör man inget om att den personen är bortskämd, eller att personen gnäller.

Nåväl, nog dags att ta bort hela denna tråd.

Twiggs som gnäller på allt och alla här inne som skriver:
"Hade jag haft problem som dessa så hade jag varit själaglad!"

Om någon skrivit:
Hade jag suttit och gnällt så mycket på vad andra skriver på ett forum som du gör så hade jag sökt hjälp och hoppats på medicinering.

Hade du kanske inte tyckt det var varken skoj eller konstruktivt.

Sånna kommentarer känns lite larviga...
 

twiggs

Medlem
Twiggs som gnäller på allt och alla här inne som skriver:
"Hade jag haft problem som dessa så hade jag varit själaglad!"

Om någon skrivit:
Hade jag suttit och gnällt så mycket på vad andra skriver på ett forum som du gör så hade jag sökt hjälp och hoppats på medicinering.

Hade du kanske inte tyckt det var varken skoj eller konstruktivt.
;)
Sånna kommentarer känns lite larviga...

Oj, nu fick jag en riktigt otäck känsla i kroppen... :eek:

Jag skrev först att jag faktiskt hade sökt medicinering, men tänkte att det var lite väl magstarkt och ändrade mig innan jag skickat in mitt inlägg. Tankeläsare? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen