Senaste nytt

Skywards Gold och Platinum

Jag har en känsla av att vi kommer få se fler Emirates Gold och Platinum på BusinessClass framöver. Startar en tråd som sammanfattar förmåner och möjligheter med dessa nivåer.


Nivåer
Membership Tiers | Emirates Skywards

Silver: 25.000 poäng eller 25 flighter
Guld: 50.000 poäng eller 50 flighter
Platinum: 150.000 poäng


Förmåner
Membership Benefits | Membership Tiers | Emirates Skywards

Silver: Lounge tillgång i Dubai
Guld: Lounge tillgång i hela Emirates nätverket inkl en gäst
Platinum: First Class lounge inkl gäst. Guldkort till partner. Garanterad Business Class stol.


Intjäning
Earning Miles | Emirates Skywards

Bonus miles för klass
75% bonus miles för Business Class
150% bonus miles för First Class

Bonus miles för status
50% bonus miles för Gold
75% bonus miles för Platinum


Använda poäng - Emirates rewards
Exempel på antal poäng som behövs:

Stockholm-Dubai i Economy Class: 45.000 poäng
Stockholm-Dubai i Business Class: 90.000 poäng
Stockholm-Dubai i First Class: 135.000 poäng

Stockholm-Bangkok i Economy Class: 75.000 poäng
Stockholm-Bangkok i Business Class: 150.000 poäng
Stockholm-Bangkok i First Class: 225.000 poäng

Använda poäng - Uppgradering
Exempel på antal poäng som behövs:

Stockholm-Dubai - Economy till Business eller Business till First: 65.000 poäng
Stockholm-Bangkok - Economy till Business eller Business till First: 135.000 poäng


Kom gärna med erfarenheter och tips på hur man bäst utnyttjar Skywards programmet!
 

flying

Medlem
Gällande uppgradering för poäng på Emirates så är mitt råd att köpa flex biljett (brukar endast vara några tusen dyrare) då är kostnaden 50k för uppgradering ekonomi->business alt business-first Stockholm- Dubai

Emirates har också generellt väldigt god tillgång på award platser/ uppgraderingar.

Men det bästa av allt enligt mig! Så finns inget program som jag har/haft status på som är så bra på opup (för Guld och uppåt...)
 
Last edited:
Gäller att hålla tungan i rätt mun när det gäller "Skywards Miles" och "Tier Miles" - precis som extrapoäng och baspoäng på SAS EuroBonus.

Baspoängen (Tier Miles) är oförändrade oavsett vilken statusnivå man har men extrapoängen (Skywards Miles) ökar rejält om man nått Guld eller Platinum.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Mailat in om önskan att statusmatcha upp till guld från silver, men har nog aldrig varit med om något segare. Någon annan som har statusmatchat och kan säga hur lång tid det tog?
 
Toppen