Senaste nytt

Incheckningsagent Q&A

Mike@GOT

Medlem
Hej på er!

Om detta inte är en lämplig plats för tråden är det givetvis upp till admin att flytta =)

Jag har arbetat som incheckningsagent på Landvetter sommaren 2013, och kommer att göra det sommaren 2014 också. Efter en fråga i tråden om en Q&A med en purser från LH-gruppen tänkte jag att det kunde vara intressant att ha en liknande tråd, fast rörande min roll som incheckningsagent. Dock måste det sägas att jag mest har hand om charterflighter (och det kanske inte är så intressant för er), men jag kan naturligtvis svara på mer generalla frågor om arbetet på flygplatsen ändå.

Med det sagt tänkte jag svara på den fråga jag fick där:

Har du HON-taggar redo vid check-in? Gör du nåt speciellt för statuspax själv och hur ska du prioritera?
Tyvärr har jag inte jobbat med LH-gruppen, då det är SGS som tar hand om deras flygningar. Dock vet jag att de brukar ha en hel uppsjö med taggar som de använder sig av, däribland HON-taggar.

Det är sällan jag stöter på statuspassagerare, men när det händer försöker jag alltid att vara extra trevlig, berätta om var t.ex. lounger finns, tilltala dem vid efternamn, och så vidare.
 
Last edited:
Toppen