Senaste nytt

Hur lång tid innan Aegean poäng trillar in på kontot

Hej,
Flög precis till HKT och med mitt A3 kort reggat för flygningarna. Detta var i Lördags/Söndags och har fortfarande inte fått mina poäng. Min sambo reggade sitt EB kort och har fått poäng. Någon som vet om det tar extra lång tid med A3??
 

Elsson

Medlem
På Aegeans hemsida står det att om miles inte finns på kontot en arbetsdag efter flighten så ska man fylla i deras onlineformulär för saknade miles. Vilket bolag och vilken bokningsklass flög ni? Om ni flög Thai i ekonomi så finns det många bokningsklasser som inte ger några poäng på A3.
 

Alx

Medlem
Min erfarenhet av registrering av poäng på A3 är att det gpr väldigt snabbt. Men som Elsson påpekar är det många bokningsklasser som inte ger några poäng på A3. Efterregistreringen är annars mycket enkel och poängen är på kontot efter några dagar.
 

Bryant

Medlem
Jag hade poängen på kontot efter 5 dagar. Detta gällde både på utresan och på hemresan. ARN-IST-GRU-IST-ARN
 

090034208

Medlem
Hej!
Jag flög säkert samma rutt tidigare i November, BKK-HKT med Thai i C-klass. Det tog 5 vardagar innan poängena trillade in på kontot
 

PYRZ

Medlem
Har fått mina poäng reggade hos A3 inom 5 dagar, från två olika bolag; TG och LX. Men har efter 2 månader fortfarande inte fått poäng reggade hos A3 när jag flöh med UA och LH.

Däremot tog det dryg 4 månader för SAS att regga mina poäng från i somras med TG... Det verkar inte finnas någon "regel" eller så... Kommer poängen så kommer de, annars inte :)
 
Hej,
Tack alla för svaren. Jag flög med SK/TG i J och C klass...mao sådana klasser man får poäng...har fortfarande inte fått mina poäng, väntar till slutet utav veckan och efterregistrerar sedan poängen ifall de inte trillat in på kontot...
 
Har fått mina poäng reggade hos A3 inom 5 dagar, från två olika bolag; TG och LX. Men har efter 2 månader fortfarande inte fått poäng reggade hos A3 när jag flöh med UA och LH.
Med tanke på UA och CO merger ser det ut som det kommer bli lite kaotisk med bokningsklasser på codeshares. T.ex. Z klassen hos CO har blivit A hos UA men flygs av CO vilket saknar A klass helt. A3 har inte A klass för CO och ger endast 100% för Z, men om man lyckas få det som A på UA metall då kan man få 150%.
Jag tänkte avvakta lite till årsskiftet när mergern är officielt över och kolla med A3 om ifall de har fått ny intjäningstabell för UA.
 
Toppen