Senaste nytt

Räkna poäng för att få guldkort

JanneLzon

Medlem
Kan någon hjälpa mig med att förstå hur Eurobonus räknar poängen för guldkort.
Jag förstår att under min period som är Sep- Aug så skall jag har 50 000p eller 50 resor men jag har över 80 000p och kan ändå inte få ett guldkort. vad man säger är att all poängen är inte berättigad som guldkort poäng och att jag kan köpa detta - och då kan jag använda alla mina poäng ! när jag går in på sidan för att köpa så förstår jag ej heller hur kursen är mellan mina poäng och hur många jag får som är guldkort berättigad.

Tyvärr så har jag dom senaste åren alltid hamnat strax under 50 000 poäng men som sagt det är inte alla som är berättigad för guldkort.
Hur kan man "kringgå" detta på ett smidigt sätt ? med Club Carlsson så kunde jag köpa aktier

Tack för hjälpen i förhand
 

miramax

Medlem
Blir lite nyfiken på hur många baspoäng du har. Gissar att du pratar om dina spenderbara extrapoäng?
 

JanneLzon

Medlem
jag har denna period 20000 baspoäng men vissa i Eurobonus kundtjänst har sagt att man kan använda förra årets baspoäng också men andra säger nej
 

miramax

Medlem
Då är det 20 000 du har att utgå från. Du behöver flyga in 30 000poäng för guld. Enda andra alternativet är att samla 50 flygningar med SAS.
 

agehall

Medlem
jag har denna period 20000 baspoäng men vissa i Eurobonus kundtjänst har sagt att man kan använda förra årets baspoäng också men andra säger nej

Du kan köpa status med poäng, men det är inte speciellt kostnadseffektivt. Det är mycket enklare att flyga ihop de poäng man du behöver.

Och som redan påpekats, det är intjänade baspoäng under din aktuella period som räknas, inget annat.
 
I EuroBonus findes der to slags point Basispoint og Extrapoint

Kun Basispoint tæller mod status niveauer, dvs. 20.000 for Silver, 50.000 for Gold og 100.000 for Diamond.

Extrapoint optjenes ved kampagner, kreditkort, hotelnætter mm. og tæller ikke mod status. Antallet af basispoint falder ikke i løbet af et år, selvom du bruger nogle point på en rejse.
 
Toppen