Senaste nytt

Skillnad på taxfree priser mellan Bangkok, Istanbul och Arlanda?

Unicornone

Medlem
Det var många år sedan jag var i Bangkok sist men i februari är det dags, är det någon som har koll på prisnivåerna på BKK? Eller rentav på IST där vi ska mellanlanda?

Min erfarenhet pekar på att ARN står sig bra jämfört med tex DOH, SIN mfl om man ser till priset på Malt.(om man numera kan använda sig av bra i kombo med flygplats-taxfree)

Men det är oftast main stream flaskor som lönar sig, tex Balvenie 30 kostar ju bara 100:- mer på Systemet... Men en liter Absolut för 139:- är ju ok.

På EWR hade de två Bombay Sapphire för 28$ vilket ju också är ok.

När jag började som lättmatros på en torrlastare 1986 kostade en liter 50% Absolut 19:- Those were the days...:eek:

Köpa Marabou gör man ju bäst på den lokala ICA-affären...
 

Jacob

Medlem
Frågan är om du får ta med flaskor inköpta på taxfreen i Bangkok via Istanbul då du måste passera säkerhetskontroll där. Kan vara värt att kolla upp först.

Vad jag kan minnas är annars inte taxfreen i Bangkok tokbillig på något sätt men de har en del bra erbjudanden om man köper 2-3 flaskor.

Jag har förresten förtydligat rubriken något så du förhoppningsvis får fler svar.
 

Bryant

Medlem
Istanbul har ett bra utbud och bra priser. Mitt tips är att vänta med inköpen tills du kommer dit, så länge du inte hittar något som verkligen verkligen vill ha.
 

Unicornone

Medlem
Thx, IST låter ju bra då vi byter flyg där båda vägarna. Kan ju sondera terrängen på nervägen + förse sig med nödproviant till semesterveckorna :eek:

Sen kan man ju svära ve o förbannelse över västkereglerna även om jag hittills aldrig blivit nekad införsel vid ankomst/byte till flyg inom Schengen. Förvissa bara gjrot frya såna flygningar men de har gått bra när sec checken kontrollerat påse och kvitto som legat i den förslutna påsen.
 
Toppen