Senaste nytt

Var bokar ni er BA/AA-biljett ?

AndyL

Medlem
Med en stundande rea på gång IGEN och ett guldkort som lockar undrar jag nu följande:

Var bokar ni er kombinerade BA/AA-biljett ?

Jag brukar ha följande problem vid mina "låtsas"-bokningar:

Om vi tar rutten ARN-LHR BA C, LHR-JFK BA C och JFK-SEA AA First som exempel.

Bokar man denna resa på ba.com så blir bokningklassen för sista benet C(I) (även fast kabinen bara är 2-class), vilket ger 140TP istället för 210TP. Flygen bokas då med BA-flightnummer på alla flyg.

Bokar man på aa.com så får man F(A)-klass på inrikesresan i USA, men här får man AA-flightnummer på samtliga flyg, även de som flygs av BA. Här undrar jag ifall AA-ticket på BA-metal ger tillträde till BA-lounger på t.ex utresan på LHR ifall man inte har OW-status(emerald/sapphire) med BA(vilket man inte har på utvägen ifall man börjar på 0-390TP)?

Cheaptickets/Orbitz har jag provbokat på och där kan man boka ARN-LHR på BA-biljett, LHR-JFK på BA-biljett och JFK-SEA på AA-biljett genom multi-city. Är det någon som använt sig av cheaptickets eller orbitz som kan säga att det fungerar ?

Hoppas att någon kan svara på mina frågor, men kan ni inte det så får ni gärna ändå skriva var ni brukar boka er kombinerade AA/BA-biljett och hur ni upplevde att det fungerade. Låt diskussionen börja :)
 
Toppen