Senaste nytt

Längre layover i Istanbul, gratis hotellrum/dagrum?

Gurkan

Medlem
Flyger ARN-IST-BKK och har en längre layover i IST på 8h. Finns det liknande service som t.ex. Qatar där man vid en längre layover om man flyger business class eller first får tillgång till dagrum/hotellrum?
 

Dr. Miles

Expert
Du kan söka genom forumet. Det ska finnas minst två trådar om samma ämne.
Jag kan dock inte ge några länkar nu då jag använder mobilen.

För din information, du får inte använda förkortningar i rubriken.
 

Fedup

Medlem
Flyger ARN-IST-BKK och har en längre layover i IST på 8h. Finns det liknande service som t.ex. Qatar där man vid en längre layover om man flyger business class eller first får tillgång till dagrum/hotellrum?

Min flickvän åkte liknande rutt och svaret är nej. Det finns alternativ som gör att du inte behöver ha 8 timmars layover, t.ex ARN-IST 17.25, ankomst runt 21 och sedan 00.40 till BKK. Det måste vara en forced layover.
 

johhenrik

Medlem
Det går två flighter till BKK varje dag från IST. 20:05 samt 00:40. De från ARN landar 04:55, 16:15 samt 21:45, så du flyger 11:45 från ARN. Men precis som Fedup säger så måste du boka kortaste connection, även om det priset är högre för att de ska stå för hotellet. I detta fallet 17:25. Det innebär också att om en feeder-flight är full, så är du rökt tyvärr.

Dagrummet i loungen har inga krav på det dock, dock är reglerna att du inte få ha mer än 7:55 mellan flighterna vill jag minnas. Där kan man dock lyckas, även om man inte har rätt till det enligt reglerna.
 
Det går två flighter till BKK varje dag från IST. 20:05 samt 00:40. De från ARN landar 04:55, 16:15 samt 21:45, så du flyger 11:45 från ARN. Men precis som @Fedup säger så måste du boka kortaste connection, även om det priset är högre för att de ska stå för hotellet. I detta fallet 17:25. Det innebär också att om en feeder-flight är full, så är du rökt tyvärr.

Handler det ikke om at man skal booke første mulige flight videre fra connection point (IST)?
Nu ser jeg lige bort fra de krav der er på max/min tider mellem connections.
ex. ARN-IST med ankomst 16:15
- IST-BKK med afgang 00:40 = OK
- IST-BKK med afgang +1 20:05 = ikke OK - da der er en tidliger connection.

Dagrummet i loungen har inga krav på det dock, dock är reglerna att du inte få ha mer än 7:55 mellan flighterna vill jag minnas. Där kan man dock lyckas, även om man inte har rätt till det enligt reglerna.

Der tror jeg man skal være mere end almindeligt heldig. For knap 14 dage siden var det absolut no go. Jeg talte i den grad min sag, fly ankommet for tidligt, meget træt, jeg skal ikke bruge det så længe, pleeeeeeaaassee....
 
Toppen