Senaste nytt

Ändrad sista incheckningstid för KLM i Linköping

lnixon

Medlem
Varför det, frågar man sig? En av fördelarna med LPI är ju att man normalt tar sig från taxin till gaten på ungefär tre minuter.
 

Fredrik

Medlem
Det står inget om att det är tillfälligt vilket ändå skulle vara vettigt i och med att planen kommer att avgå från Norrköping men incheckningen är i Linköping under delar av sommaren
 

marbe166

Medlem
Under "NRK-tiden" stänger checkin 65 minuter före avgång, så denna nya ändring har inte med det att göra.
 

ChabbeT

Medlem
Angående v28-33 så verkar det ju vara 1 h för att åka till NRK

"Banarbete sommaren 2014
09 april 2014
Under veckorna 28-33 kommer landningsbanan vid Linköping City Airport att få ny asfaltsbeläggning. Under den perioden kommer KLM att starta och landa på Norrköping Flygplats. För dig som resenär innebär det att du behöver komma lite tidigare till Linköping City Airport. Istället för senast incheckning 30 min före avgång gäller 1 timme. När du checkat in och passerat säkerhetskontrollen kommer en bekväm buss (med wifi) att köra direkt till det väntande planet i Norrköping.

När du kommer tillbaka från din resa och landar i Norrköping, hämtar du ut ditt bagage och sedan står bussen och väntar för transport till Linköping.

Om du bor i Norrköping med omnejd, kommer det finnas möjlighet att checka in på Norrköping Flygplats då vi kommer ha viss personal på plats även där.

Under dessa veckor gör SAS sommaruppehåll och startar igen då banan i Linköping är klar att användas. Så det du som passagerare behöver tänka på - kom 30 minuter tidigare än vanligt om du ska resa mellan vecka 28-33."
 

bjark

Ny medlem
Kan tänka mig att det beror på ökat antal passagerare och att det kan bli lite tight att hinna checka in alla, framförallt vid de två morgonavgångarna med SAS och KLM. De gånger jag har flugit från LPI har jag fått uppfattningen att många kommer kort före stängning (och de är ju inte som Ryanair och bommar igen incheckningen även om det är kö) och det har aldrig varit några problem. Gissar att SAS drar en hel del mer folk än Nextjet vilket helt enkelt har gjort att det är svårare att hinna checka in alla. Men som sagt, jag gissar bara nu. Vad tror ni?
 
Frågade förra gången jag reste personalen om hur sent man kan lämna sitt bagage. Fick svaret "Man kan lämna 40 minuter innan, men du bör göra det tidigare." Fick också intrycket att det var för många som kom precis vid tidsgränsen och därför riskerar att skapa stress och förseningar.
 

lnixon

Medlem
Det var faktiskt en ordentlig kö till säkerhetskontrollen igår inför fem-avgångarna.
 
Toppen