Senaste nytt

Problem med efterregistrering på SAS hemsida

rob74

Medlem
Någon mer som har haft trassel med att efterregistrera via webben på sista tiden?
Försökte förra veckan och alldeles nyss, med samma resultat.
När jag skickar formuläret så står det

"A system error occured. Please try again later."

Skickar ett mail och påtalar detta.
 

rob74

Medlem
Fick detta svar nästan med en gång:

Om problemet kvarstår får vi be dig scanna in kopior på de elektroniska
biljetter där du saknar poäng i ett email till våra kollegor på
Eurobonus Retroregistration i Tallinn på emailadress : ebretro@sas.se


Får väl se när de lyckas avhjälpa felet. Det är faktiskt första gången det krånglar för mig.
Har de för övrigt lagt ner retroreggningen via Bangkok? Har sett här på BC.se att Tallinn har nämnts vid något tillfälle.
 

Gnopps

Medlem
Jag har inte vågat prova onlineformuläret på ett tag. Då jag senast försökte för ett-två år sedan gav de en massa fel men först när man knappat in all data.
 

rob74

Medlem
Jag brukar alltid få efterregistrera t ex sträcka nr 2 av 2 om jag åker på olika PNR och har bett incheckningspersonalen att lägga ihop dem. Detta trots att SK*G står på boardingkortet.
Senast gällde det en resa som flögs av SK med LX-nummer. Hade väntat mig lite strul i just detta fall, men det gick som smort och när jag loggade ut och därefter loggade in på nytt så fanns poängen på kontot i vanlig ordning.
Har två sådana resor att efterregistrera nu.
Vad som överraskade mig när jag flög GOT-ARN-KRN för någon vecka sedan var, att trots två olika PNR så kom poängen för alla sträckor in direkt! Såg ingen skillnad på boardingkortet mot tidigare.
 
Har problem med mina Sas flygningar när jag läger in mitt Senator får nästan alltid efterregistrera och även då fungerar det inte enligt Luftsansa är det Sas som har problem....
 
Toppen