Senaste nytt

Problem att boka på SAS - EBDXXXXX

Hej, det går för mig ej att boka resa på SAS då jag har fått prefixet EBD istället för EBG i min profil (måste hänt idag?). Har några fler än er fått nedan problem och fel?

2014-04-28 19-44-32.png
 

AABack2ARN

Medlem
Jag vidhåller att det är en dum idé att ha logik i bonusnumret, dvs att koden visar vilken status kortinnhavaren har. Detta är en av många anledningar...
 

Layzedad

Medlem
Jag vidhåller att det är en dum idé att ha logik i bonusnumret, dvs att koden visar vilken status kortinnhavaren har. Detta är en av många anledningar...

Håller fullständigt med, helt idiotiskt att använda som en del av kundens ID. Låter som något man fick in i systemen under stordatorernas era då man kunde spara ett antal MIPS genom att inte slå upp statusen utan lagra den som ett prefix på ID.
Man kunde ju hoppats att SK-IT skulle börja fasa ut detta påhitt nu när man ändå ska in och pilla i all kod för att få dit EBD.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vidhåller att det är en dum idé att ha logik i bonusnumret, dvs att koden visar vilken status kortinnhavaren har. Detta är en av många anledningar...

Håller fullständigt med, helt idiotiskt att använda som en del av kundens ID. Låter som något man fick in i systemen under stordatorernas era då man kunde spara ett antal MIPS genom att inte slå upp statusen utan lagra den som ett prefix på ID.
Man kunde ju hoppats att SK-IT skulle börja fasa ut detta påhitt nu när man ändå ska in och pilla i all kod för att få dit EBD.

När bmi Diamond Club fanns hade de olika nummer beroende på statusnivå i början av medlemsnummer.

0xxxxxx Blue
6xxxxxx Silver
1xxxxxx Golde
 

Layzedad

Medlem
När bmi Diamond Club fanns hade de olika nummer beroende på statusnivå i början av medlemsnummer.

0xxxxxx Blue
6xxxxxx Silver
1xxxxxx Golde

En dumhet blir sällan bättre för att fler gör den...
Ett av dom mest uppenbara problemen får man om man vill se historia för en diamondmedlem sen han startade i programmet som i pseudokod blir nått liknande Show history for member where member ID = EBBXXXXXXXXX or EBSXXXXXXXXX or EBGXXXXXXXXX or EBDXXXXXXXXX.
 

Layzedad

Medlem
Det man som kund oftast märker är väl att när man byter status i systemet så slutar poäng och incheckningsmail/sms att komma innan man har uppdaterat profilen hos företagets resebyrå.
 
Toppen