Senaste nytt

A-Club - När flyttas poängen?

Jacob

Medlem
Jag är sedan något år tillbaka med i A-Club, Accors bonusprogram (Mercure, Sofitel, Novotel, Ibis etc).

I min medlemsprofil på A-Club har jag valt att alla poäng ska flyttas med automatik till mitt Flying Blue konto.

Men när exakt görs detta?

Jag trodde att poängen skulle gå över i princip omgående efter jag aktiverat denna funktion och att poängen därefter skulle flyttas löpande.

Men vad jag kan se har istället ingenting flyttats över, och det var flera månader sedan jag aktiverade detta.
 

GVA380

Medlem
Min erfarenhet av A-Club är att de inte är så snabba på något, utom att posta poängen efter övernattningarna på A-Clubkontot. Jag skulle slå en signal om jag var i din sits.
 

Jacob

Medlem
OK tack!

Ska vänta några dagar till så tar jag kanske kontakt med dom sen.

Skulle vara intressant att få veta i vilket läge denna "automatik" kommer igång...
 

Jacob

Medlem
Nu fick jag mail från A-club om detta.

Tydligen flyttas poängen över varje gång man passerar 2000 poäng (antingen från att man gick med i programmet eller efter att man fått ihop 2000 poäng sedan förra överföringen.
Det ska tydligen ta upp till sex veckor innan poängen syns på flygbolagskontot (Flying Blue kontot i mitt fall).

Hade varit bra om detta stått någonstans på hemsidan, men nu vet jag i alla fall...
 

GVA380

Medlem
Aha, det förklarar saken med andra ord. Detta med att poäng flyttas i klump är inte så kul, EBMC och EBDC gör ju samma sak i poster om 500 EB poäng, AMEX har dock den trevliga vanan att flytta över poängen poäng för poäng til EB kontot.
 
Toppen