Senaste nytt

Aer Lingus startar Stockholm-Dublin med fyra avgångar per vecka

Albin

Medlem
Måndag, onsdag, fredag och söndag. Tidtabell nedan.

DUB-ARN

EI 620 DUB 07:40 ARN 11:15 320 1-3-5-- 02:35
EI 622 DUB 14:10 ARN 17:45 320 ------7 02:35

ARN-DUB


EI 621 ARN 11:55 DUB 13:35 320 1-3-5-- 02:40
EI 623 ARN 18:25 DUB 20:05 320 ------7 02:40
 

Dr. Miles

Expert
Kan man tjäna poäng i några bonusprogram med Aer Lingus? De är ju inte med i Oneworld längre.

Även om de inte är medlem hos oneworld längre, kan man kreditera Aer Lingus flight till British Airways Executive Club.

Executive Club - Our other airline partners - British Airways


BAEC - Our other airline partners skrev:
Aer Lingus

Flight prefix: EI
Eligible subsidiaries include: Aer Arann (EI)
Minimum Avios: 300

Available classBusiness classEconomy (full fare)Economy (discounted)
Eligible classes for AviosJ, D, CY, M, NL, S, X, R, W
Avios awarded125% of flown miles100% of flown miles25% of flown miles
Eligible classes for Tier PointsN/AN/AN/A
 

Moco

Medlem
Jag har svårt att förstå hur Aer Lingus kan få pris i kategorin "bästa mat". Det är i det stora hela inga skillnader sett till SK, man har ett Cloud Shop liknande upplägg (ingen complimentary ombordservice), men istället för fokus på kaffe och Hägges muffins så kör man promotions på chips och grogg-combos. Flög senast EI för några dagar sedan mellan LGW och DUB vilket gav ca 75 Avios points för en W-biljett. Jag har flugit med dem ett antal gånger under åren och har egentligen inget negativt att säga om dem om man är beredd på att det är ett mycket avskalat koncept. I övrigt tror jag nog att linjen ARN-DUB kommer att bli populär såvida biljettpriserna ligger under SAS. Läste också för ett tag sedan att man överväger att gå med i oneworld igen. Huruvida det är sant eller ej återstår väl att se.
 

Jonas C

Medlem
Biljettpriserna var ungefär desamma som SAS om man vill ha en väska incheckad. Skulle dock aldrig få för mig tanken att betala de pengarna för att flyga ett LCC. För 100kr extra kan man flyga LH via FRA, ett ganska självklart val enligt mig.
 
"Läste också för ett tag sedan att man överväger att gå med i oneworld igen. Huruvida det är sant eller ej återstår väl att se"

Vad jag förstod så gick de ur Oneworld då de började med BOB koncept och att de avskaffade business inom Europa. Då var det tydligen så att man skulle serveras gratis mat på alla Oneworld bolag. Idag stämmer inte den policyn då t ex AA och IB sedan länge kört med buy-on-board.

Men alltid positivt ifall de skulle gå med i Oneworld.
 

Roger J

Medlem
Vad jag minns så fanns det flera saker som hännde när de gick ur One World. Bland annat ville de börja sälja enbart biljetter A -> B precis som Ryan Air.
Det var nog flera saker i deras (då) nya koncept som inte passade in i en stor allians. Dåligt uppdaterad på deras affärsmodell idag dock.
Tycker tidtabellen ser bra ut, kan nog ta en del jobbfolk från SAS om priset är rätt.
 
Toppen