Senaste nytt

Jorden runt på bästa sätt

JKLLA

Ny medlem
Hej,
Ny i detta forum och hoppas på tips på optimering vid en jorden runt resa för EB poäng.
//JKLLA
 

agehall

Medlem
Hej Jklla och välkommen hit.

För det första, vad är "optimering" för dig? Och i vilken klass har du tänkt dig resa?

Jag känner inte till att EB har jordenruntbiljetter så det lär ju bli fråga om ett antal separata biljetter vilket alltid kan bli ett problem.
 

erc

Medlem
Vill JKLLA tjäna EB-poäng på sin jordenrunt-resa eller vill JKLLA boka en jordenrunt-resa för EB-poäng?
 

JKLLA

Ny medlem
Hej,
Har en rejäl hög med EB poäng och vill använda dem för att åka jorden runt.
( ...någon gång kanske man ska ta och semesterflyga lite...istället för att arbetsflyga jämt)
Star Alliance linjer finns ju på alla kontinenter så carriers finns det ju.
Star Alliance har jorden runt rese-planerare och då slog det mig att man borde kunna
betala med EB poäng eller rent att det kanske finns ett jorden runt Awardpaket.
Hittar dock vare sig det ena eller det andra.
Kan man få lite råd från mera "Award-travel rutinerat" folk är jag tacksam
//JK
 

agehall

Medlem
Det största problemet du kommer att ha, är att hitta platser på flighter som går att passa ihop. Det är nog bara att sätta sig och bli expert på att söka platser via ANA's websidor och leta. Du lär ha att göra ett tag tyvärr och det finns inte så mycket vi kan göra för att hjälpa dig. EB är inte ett program som tillåter så mycket extra i form av konstiga routings etc utan det är bara att leta resor mellan de städer du vill åka till.
 

Glenn E

Medlem
En resa till Brasilien först och sedan en annan resa från Brasilien med 8 segment.
Inga skatter om resan börjar i Brasilien.
 

Jacob

Medlem
Rent praktiskt skulle du säkert kunna boka en bonusresa till Australien och flyga via Asien dit och USA hem. Det som är tråkigt är mest att Star Alliance bonusbiljetter via EuroBonus inte tillåter stopovers, dvs stopp längre än 24 timmar, så i princip blir det i så fall bara en resa fram och tillbaka till Australien med i bästa fall en hotellnatt och några timmar för sightseeing i någon stad på vägen.
 
Toppen