Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Dr_Bkk

Medlem
Ha ha det var ett mycket bra svar 011430121.
Men samma drawback som A sätet med bulken. Men om ni åker ett par o ännu är förälskade
Så är E/F bra säte för konversation. Man kallar E/F för lovers seat. D/G divorce seat
för där har man avstånd till sin äkta hälft..
Angående njuta av maten....nu serverar ju inte mat som man precis blir stum av.

Jag föreslår deras Kyckilng Massaman och be flight attendant att fixa lite s.k
Prik Nam pla. Den starka salta såsen man häller på thailändska maträtter för att få lite
mer sting på den. Har du tur så går hon ut och hackar lite chili o häller på den salta såsen
det höjer maträtter många snäpp. Jag har fått det fixat ett par gånger.
Eller så har hon tagit av sin privata medhavda Prik Nam pla sås och serverat den
för dom säger dom har gjort den själv. Detta är nog mest troligt..

http://www.thaiairways.com/sites/en/exp_thai/our_aircraft/boeing_777-300ER-312.page
 
Last edited:

LP

Medlem
Uppgraderade 777 med ny interiör och entertainment system skulle börja lev från slutet jan i år.
Någon som vet om Stockholmslinjen fått nytt plan ? Bild ?
 
I dag kl 06,45 landade HS-TKL på Arlanda. Det är en Boeing 777-300 som är ett splitter nytt plan i Thais flotta.
Jag skall åka den 24/7 i C så det skall bli spännande att få prova alla faciliteterna inte minst stolen.
Total i alla classer är det en enorm förbättring men det är kanske nödvändigt nu med Norrbaggens intåg ?
Tydligen så kommer Thai att använda denna typ av plan till samtliga avgångar från norden i vinter.

Uppgraderade 777 med ny interiör och entertainment system skulle börja lev från slutet jan i år.
Någon som vet om Stockholmslinjen fått nytt plan ? Bild ?

Se inlägg #41 . :)
 

LP

Medlem
Dom kan väl inte upgrada ett plan dom satt i drift för 9 månader sedan. Impossible
Sedan brukar vi i CPH få nya grejor först. So we should know

Jodå, det verkar onekligen så. På TG var vål Oslo först med 777 så att köpis brukar vara först vet jag inte om det stämmer. Se nedan citat från artikel skrivet av Jakob i Februari.

""""""
Publicerad 2014-02-05 12:00
Det var den brittiska designbyrån Priestmangoode som fick uppdraget att se över en ordentlig uppfräschning av kabininteriören ombord på Thai Airways flygplan. Resultatet blev en varmare och mer avslappnad atmosfär med mycket trä och starka färger.

Först ut att inredas med den nya interiören blir Thai Airways Boeing 777-300ER, en flygplanstyp som inte minst används på linjerna till Stockholm, Oslo och Köpenhamn och gör denna förändring mycket intressant för oss skandinaver. Flygplanstypen används även på linjerna från Bangkok till Singapore, Shanghai, Seoul och Angeles.

I business class Royal Silk Class, är delar av kabinen dekorerad med silk, thailändsk ”Kanok”-design. Dessutom får varje säte bättre avskildhet. Stolarna är till skillnad från tidigare placerade i en sicksackkonfiguration som gör det enklare att ta sig från stolen ut i mittgången. Totalt finns det 42 stolar som går att fälla 180 grader, dvs de blir i fällt läge horisontellt platta. Varje stol har även en 16-tumsskärm med en ny touch screen-fjärrkontroll. Även toaletterna har fått sig en uppfräschning med bland annat större och modernare handfat.
 

staff

Medlem
Jodå, det verkar onekligen så. På TG var vål Oslo först med 777 så att köpis brukar vara först vet jag inte om det stämmer.
Oslo opererades temporart av en mix av A346 och 772/3 vid lansering innan man satte in B744 som standard (dvs. samma som CPH och ARN) pa rutten. Det var forst senare man satte in 77W som standard pa de skandinaviska rutterna och da var CPH forst, precis som att CPH fick direktlinje till HKT forst.

Hur som helst-- antar att det ar detta du syftar pa: Thai Airways upgrades cabins with 'Contemporary Concept' interior - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Som jag har forstatt det ar det framst nylevererade (dvs. fro.m. Januari) 77Wor som far den nya designen. Som Dr_Bkk namner sa kanns det ju onodigt att ge de "nastan nya" 77Worna ett facelift redan nu.
 
Oslo opererades temporart av en mix av A346 och 772/3 vid lansering innan man satte in B744 som standard (dvs. samma som CPH och ARN) pa rutten. Det var forst senare man satte in 77W som standard pa de skandinaviska rutterna och da var CPH forst, precis som att CPH fick direktlinje till HKT forst.

Gick det verkligen en 747 till Oslo? Var det inte 340-500 från gamla New York-rutten som trafikerade i början innan de övergick till 777 som de kört vidare på sen dess?
 

NotRyan

Medlem
Gick det verkligen en 747 till Oslo? Var det inte 340-500 från gamla New York-rutten som trafikerade i början innan de övergick till 777 som de kört vidare på sen dess?

Från första början gick 340-500 på rutten, sedan blev det en mix av 777-200 LR och 340-500. Senare för ungefär 1-1,5 år sedan blev det 747-400 på rutten i likhet med ARN/CPH. Sedan när CPH och ARN fick 777-300 ER så fick OSL också 777-300 ER.

Mvh
/NotRyan
 
Från första början gick 340-500 på rutten, sedan blev det en mix av 777-200 LR och 340-500. Senare för ungefär 1-1,5 år sedan blev det 747-400 på rutten i likhet med ARN/CPH. Sedan när CPH och ARN fick 777-300 ER så fick OSL också 777-300 ER.

Mvh
/NotRyan
Jag kommer ihåg att jag läste att de skulle sätta in 747 men förra sommarn vill jag minnas att det fortfarande var 777.

Oppgraderer Bangkok-ruta - tema - Dagbladet.no skrevs det i Juli 2013

"Dropper Jumbo
Tidligere i sommer gikk Thai ut med en pressemelding der det ble sagt at den gode, gamle Jumbo-jeten skulle erstatte dagens Boeing 777-200ER på ruta.

Det blir det ikke noe av likevel.

- Vi har fått beskjed fra hovedkontoret om at vi fra oktober i stedet får storebroren til dagens fly, nemlig Boeing 777-300ER på denne ruta, sier Elisabeth Norum i Thai Airways til Dagbladet."

Om de ändrade sig igen kan det inte ha varit någon längre tid de flög med 747 till Oslo.
 
Toppen