Senaste nytt

Fast track säkerhetskontroll på Arlanda terminal 2 (Sky Priority?)

Jacob

Medlem
Enligt ett pressmeddelande som precis kom ut från Swedavia kommer det redan vid flytten till terminal 2 nästa tisdag 29 maj finnas en priority lane i terminal 2.

Står inget om vilka som får tillträde (förståeligt i Swedavias kommunikation) men med tanke på att det är tre Skyteam flygbolag som flyttar lär det vara Sky Priority som implementeras. I så fall gäller det för business class/första klass och Sky Team Elite Plus.

Trevligt!
 

Jacob

Medlem
Jag kan bekräfta att fast track säkerhetskontrollen nu är igång i terminal 2. Det är "Sky Priority" som implementerats på Arlanda, både vid nya incheckningen i terminal 2 och säkerhetskontrollen.

Tillträde för Skyteam första klass, business class och Elite Plus passagerare.

IMG_0823.jpg
 

Mr.A

Medlem
Har rest från terminal 2 ett par gånger nu, det är snabbt och bekvämt genom säkerhetskontrollen. Loungen är bättre än i terminal 5 men priority boarding funkar inte i vanlig ordning.
 

Porsan

Medlem
Har rest från terminal 2 ett par gånger nu, det är snabbt och bekvämt genom säkerhetskontrollen. Loungen är bättre än i terminal 5 men priority boarding funkar inte i vanlig ordning.

Har också rest ett par gånger och jag håller med loungen är trevligare och säkerhetskontrollen går smidigt. Priority boarding funkar som sagt inget vidare, kanske beror på gaternas layout, känns som dom inte riktigt är anpassade för den typen av boarding.

/Anders
 

Dr. Miles

Expert
Det fanns Fast track på Arlanda T2 när vi åkte till London LHR över dagen för att besöka Galleries First.
Det var dock samma säkerhetskontroll. Säkerhetsvakten släppte in dem som hade tillgång till Fast Track före alla andra som stod i vanliga kön.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror jag haft riktig nytta av fast track på T2 en gång eftersom de normala köerna är relativt korta. Antar att det finns vissa tider som är värre än andra och då kanske man har mer nytta av fast track. Men det är inget jag klagar på utan tycker snarare det är ganska skönt att T2 inte är så överbelamrad med folk.
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att det för några år sedan (när oneworld senast höll hus i T2) var det ett ganska stort behov av fast track. Men det var också innan säkerhetskontrollen byggdes om och kapaciteten ökade.
 

Thornado

Medlem
Nu på måndag morgon ska jag göra min första resa med Air France sen jag statusmatchade mitt EBD och fick ett AlItalia Millemiglia Club Alata Freccia Plus (MMCAFP, eller vad blir förkortningen...?), och bör alltså kunna använda SkyPriority-förmånerna (såsom fast track).
Jag reser tillsammans med en statuslös kollega (på olika bokningsnummer) så jag undrar nu om jag har möjlighet att ta med honom genom fast track (på SkyTeams hemsida hittar jag endast info om att Elite Plus ger möjlighet att ta med en gäst i loungen). Troligtvis så är det inget större behov av fast track före kl 6 på morgonen, men å andra sidan så lär jag vara så trött då att varje sekund jag slipper stå i kö uppskattas.
 
Toppen