Senaste nytt

Frågor om Köpenhamns flygplats

Albin

Medlem
Det finns säkert någon CPH-expert här som kan hjälpa mig med ett par frågor! Aldrig flugit därifrån innan så tacksam för hjälp.

Flyger ut med Croatia Airlines den 18:e och har efter det en 6-7 timmar lång transfer i ZAG, innan jag flyger vidare, lite mindre roligt så det blir kanske en tur ut på stan.

Själva flighten ser ganska fullsåld ut, 0 platser lediga i någon klass enligt KVS, så jag hoppas på VDB/IDB..

Nåja, om det inte går vägen så får man stå ut.
Är det någon som vet om det finns sån plastic-wrapper i CPH, isåfall var? Vill helst ha det eftersom det är så lång transfer.. annars får man väl försöka med att checka in till ZAG och sedan checka in det igen.. känns som en lång transfer och ganska stor stöldrisk.

Är det något man inte får missa i CPH? :)

Albin
 

Jacob

Medlem
Jag kan CPH ganska utan och innan.

Är dock lite osäker på plastic wrapper, men garanterat finns det någonstans. Det finns en del butiker/services mellan gamla och nya avgångshallen (terminal 3 och terminal 2) och skulle tro att någon där har det.

CPH är en ganska trevlig flygplats. Finns närmare 60 butiker i transitområdet. En behaglig flygplats att slå ihjäl någon timme på.

Zagreb är dock inte mycket att hänga i granen. Liten, gammal och sliten med i stort sätt inga butiker.
Med 6-7 timmar skulle jag absolut försöka åka in till centrum, inte mer än en dryg mil till centrum från flygplatsen om jag minns rätt.
 

Concorde

Founding Member
Slog ihjäl 5 timmar på CPH i onsdags utan lounge access. Det gick förvånsvärt bra. RIP BA loungen. Gick runt lite, kollade butiker och viner. (Helt ok deal på Chateau Laroque 2006, Grand Cru Classe St. Emilion). Köpte en bok i den större WHSmith butiken, en Frappucino på Starbucks och satte mig en trappa upp vid Starbucks med utsikt över take-offs. Tröttnade efter någon timme och gick till O'Learys för mat och öl.
 
Toppen