Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

JosteinT

Medlem
Hei,
Har noen som hadde periode feb-jan fått Diamond ennå? Hadde ca 190 000 poeng pr. 31 januar, og fikk epost om at jeg ville bli Diamond fra april. Fremdeles Gold på app og web... Dette er kanskje en av de batchene som SAS IT kjører sist? :p
 

Jacob

Medlem
Fick Diamant idag också samtidigt som poängen från den 5/4 trillade in.
(Det verkar som det triggas automatiskt om det är en rörelse på EB-kontot)
Det var min känsla också, då jag blev uppgraderad så fort en kvalificerande flight kom in på kontot.
Alla som nu (efter 1 april) passerar 100.000 poäng/100 kvalificerade flighter uppgraderas automatiskt, allt i övrigt är manuellt/halvmanuellt.
 

abacklund

Medlem
Kom upp i 100.000 poäng den 28 feb. Fortfarande bara guld. Besviken!

Jag har samma period och kom (som av en slump! :) upp i 100k sista dagen den 28feb, dom sista poängen som fick mig över gränsen postades på kontot efter 3-4 dagar. Jag har inga som helst förhoppningar att detta kommer lösa sig automatiskt. Misstänker att jag får jaga SAS själv om det skall bli EBD för min del.
 

Transit

Medlem
Ber om ursäkt om jag är lite otålig men nog inte helt ensam här :)
Är det någon med kvalificeringsperiod 01 feb - 31 jan som blivit uppgraderad till EBD än eller har fått besked om när detta sker?
Ska nämligen gifta ett kort till flickvän som flyger i övermorgon vore ju roligt ock överaska henne med ny status tills dess.
 

sembl

Medlem
Inte jag ännu och just nu orkar jag inte bry mig heller. Men de gör väl så gott de kan. Mitt år är 28 FEB om det nu spelar roll
 

taxvalp

Medlem
All förståelse för er som SAS ej hunnit uppgradera än - men ni går inte miste om något förutom att ni får vänta några dagar mer på att ge bort ett guldkort.

De andra förmånerna är ju ej i hamn och efter att ha flygit som Diamond för första gången så är min erfarenhet att skillnaden är exakt noll jämfört med EBG...
 

Chrille

Medlem
All förståelse för er som SAS ej hunnit uppgradera än - men ni går inte miste om något förutom att ni får vänta några dagar mer på att ge bort ett guldkort.

De andra förmånerna är ju ej i hamn och efter att ha flygit som Diamond för första gången så är min erfarenhet att skillnaden är exakt noll jämfört med EBG...

+1
 

HansO

Medlem
All förståelse för er som SAS ej hunnit uppgradera än - men ni går inte miste om något förutom att ni får vänta några dagar mer på att ge bort ett guldkort.

De andra förmånerna är ju ej i hamn och efter att ha flygit som Diamond för första gången så är min erfarenhet att skillnaden är exakt noll jämfört med EBG...

Några dagar ??? I dag är det 10 dagar sedan man lovade den nya statusen.
Jag tycker det är pinsamt av SAS att inte leverera vad man faktiskt lovat i sina kampanjer om det nya Eurobonus.
Hoppas bara att man inte börjar bli lika dålig att leverera flygresor i tid ?
 

NotRyan

Medlem
Några dagar ??? I dag är det 10 dagar sedan man lovade den nya statusen.
Jag tycker det är pinsamt av SAS att inte leverera vad man faktiskt lovat i sina kampanjer om det nya Eurobonus.
Hoppas bara att man inte börjar bli lika dålig att leverera flygresor i tid ?

Hej!

Även om jag är lika otålig och vill ha EBD-status (hade 127K i min period april-mars) så har SAS hela tiden kommunicerat att vi som hade kvalificeringsperiod som tog slut (jan?), feb, mar skall bli uppgraderade under april... Men visst, man kan önska att det går fortare :)
 

Jacob

Medlem
Själv går jag och väntar på att nya välkomstpaketet ska komma (ett sådant kommer, så klart). Ska bli intressant att se om de gjort något särskilt för EBD. Borde väl i alla fall finnas EBD-taggar och ett EBD smart pass. Skulle vara helt fantastiskt om det låg med ytterligare något mer, en liten välkomstuppgraderingsvoucher eller något. Man kan alltid drömma i alla fall... :)

Blev uppgraderad till EBD tisdag förra veckan, 10 dagar sedan nu, så kan väl inte vara så många dagar bort.
 
Toppen