Senaste nytt

Skillnad mellan ANA-lounge och United lounge Narita Tokyo

Zoogian

Medlem
Hej!

Tänkte bara skicka en liten kort notis om dessa två lounger, det är de som ligger närmast gate 33 som SAS brukar flyga från till CPH. Förra gången var jag på ANA loungen längst ut på terminalen, som gjorde att det var en väg att gå, tänkte att jag denna gång testar Uniteds lounge som ligger strax efter sista Tax-free shopen.

Spontant tycker jag ANA loungen var bättre, det var mer mat, om man gillar det, något som personalen i disken här medgav, när jag frågade vilken som var bäst, då jag inte var så hungrig och just ätit frukost på ett hotell i närheten tänkte jag att det funkar.

MEN, den är väldigt stor, många sittplatser, men den känns lite gammal och mörk. Internet är bara att koppla upp sig på.

Det finns lite sushi, lite frukt, och vanliga drickat..

Men har man tid, så tycker jag nog ändå ANA-loungen var bättre... som EBG spelar det ju inte någon roll vilken man tar, vet dock inte om de släpper in en på ANA efteråt, för de stämplar på Boardingkortet "United"

Avgångstavlan visar också bara United flighter, i alla fall det jag såg, den kanske växlar så småningom....

Snart dags att boarda... ska hålla utkik efter BC-taggar.. ;)
 

m10

Medlem
Håller helt och hållet med. ANA-loungens sake-bar är inte dum. Dessutom bra nudelbar där dom tillagar ramen/soba/udon efter beställning.

Viss skillnad på klientelet också, imo. Japaner tenderar ju att inte ta så mycket plats, både fysiskt och… mentalt, som amerikanerna i United-loungen. (No offence, alla amerikaner på forumet)
 

Jacob

Medlem
vet dock inte om de släpper in en på ANA efteråt, för de stämplar på Boardingkortet "United"
De gör de, jag har testat, inga problem. Japanerna har koll på reglerna och det finns inget som säger att man inte får besöka flera lounger på flygplatsen.

Jag har förresten även testat första klass loungerna på Narita, både ANA och United Airlines driver första klass lounger i terminal 2. För United Airlines del ligger första klass loungen en våning ovanför business/RCC loungen.

ANA vinner även där med bättre mat, dryck, faciliteter och service, dock finns gratis champagne i United Airlines lounge.
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med andra. ANA lounge har bättre tillbud.
Men jag håller även med Zoogian om ANA Business lounge på markplan känns mörkt.
 

David

Medlem
Får även jag hålla med m att ANAs lounger är trevligare, hade några timmar förra gången jag var på Narita och var i alla tre businessloungerna i området. Blev dock aldrig någon sake vilket jag får passa på att ta lite vid nästa besök i januari. :)
 

Zoogian

Medlem
Hej!



MEN, den är väldigt stor, många sittplatser, men den känns lite gammal och mörk. Internet är bara att koppla upp sig på.

Det finns lite sushi, lite frukt, och vanliga drickat..

Men har man tid, så tycker jag nog ändå ANA-loungen var bättre... som EBG spelar det ju inte någon roll vilken man tar, vet dock inte om de släpper in en på ANA efteråt, för de stämplar på Boardingkortet "United"

Avgångstavlan visar också bara United flighter, i alla fall det jag såg, den kanske växlar så småningom....

Snart dags att boarda... ska hålla utkik efter BC-taggar.. ;)

Hej, måste förtydliga, ursäkta.. det jag skrev om att den var stor och mörk, det var ju om United!!! sorry

Och, efter jag skrev inlägget besökte jag faciliteterna och usch, där är ju ANA mycket trevligare, det var en riktigt sunkig toalett i United loungen, rekommenderas INTE!
 
Toppen