Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Vad som vore lite intressant att veta är om någon lyckats komma in på Lufthansa/Swiss/United etc. lounger med DIamant app/kort...
 

Jacob

Medlem
Vad som vore lite intressant att veta är om någon lyckats komma in på Lufthansa/Swiss/United etc. lounger med DIamant app/kort...
Utanför SAS ska det inte vara någon skillnad alls, alla kort ligger kvar med EBG-prefix så det är precis som tidigare, det kommer inte ändras förrän nästa år.

Det som är mer intressant är om EBD nu kommer upp på SAS egna passagerarmanifest, dvs om loungepersonal/gatepersonal/kabinanställda vet om det finns några EBD på flygningen. EBD borde väl exempelvis ha högre prioritet vid väntelista/uppgradering etc, tycker i alla fall jag.
 

famhanssons

Medlem
Det som är mer intressant är om EBD nu kommer upp på SAS egna passagerarmanifest, dvs om loungepersonal/gatepersonal/kabinanställda vet om det finns några EBD på flygningen. EBD borde väl exempelvis ha högre prioritet vid väntelista/uppgradering etc, tycker i alla fall jag.

Det borde väl ändå vara en självklarhet. Vad ska det annars vara för vits att ha olika hiarkier???
 

andyp

Medlem
Det borde väl ändå vara en självklarhet. Vad ska det annars vara för vits att ha olika hiarkier???
Kjenner jeg SAS rett er ikke dette på plass. Siden prefix på kortnummer ikke er endret fra EBG enda vil det garantert stå slik på manifestet også. Kanskje dette endres om et års tid eller noe....
Men det er vel bare for noen å høre med purser ombord, skal selv ikke ut å reise før om en uke så får ikke sjekket før den tid
 

Cagliari

Ny medlem
Nu 2,5 dag utan att blivit "migrerad" till Diamant.....:(
Är det bara Jacob och någon till som blivit det.....var är alla andra??

Avdelning: kinkiga barn......


Jag var Pandion t.o.m 31/3 har fått besked att jag skall bli Diamond f.ro.m 1/4 (160.000p senaste 12 mån) Ringde EB i går och fick som svar att migrering sker inom TVÅ veckor.
 

aldrighemma

Medlem
Jag var Pandion t.o.m 31/3 har fått besked att jag skall bli Diamond f.ro.m 1/4 (160.000p senaste 12 mån) Ringde EB i går och fick som svar att migrering sker inom TVÅ veckor.

Förr i tiden kallade man lite elakt SAS "Smaller And Smaller", jag tror att vi får ändra den förkortningen till "Slower And Slower" Det mesta tar lång tid nu för tiden, inte bara Diamond migreringen.

- 3-6 dagar för vanliga enkla SK flight poäng att hamna på kontot
- 1-3 månader för retro registrering
- 2-6 månader för shopping poäng
- 2-?? månader för SAS+DEAL poäng
- veckor för att återbetala avbokningar.
Och sen har vi svarstiderna på kundtjänst, jag har haft ett ärende där i mer än tre månader innan jag fick svar. (efter 1 påminnelse / månad) Även om dom oftast svarar inom några dagar, åtminstone för EBG.

Det intressanta att dom alltid lyckas att dra poäng omedelbart då man använder poäng???
Jag tycker nästan att man får se det som en bedrift att bygga IT system där data kan ligga i månader utan att komma fram!, ett system baserat på brevduvor vore snabbare!

Men som dom säger, den som väntar på något gott...

EDIT:
Då jag läser mitt eget inlägg så ser jag vad "grinigt" det ser ut, vill bara tillägga att SAS trots allt är det bolag jag helst flyger med, det är bara den icke flygande delen av SAS som kunde behöva en och annan reform!
 
Last edited:
Vill byta en Polar CS800CX mot EBG.
Någon intresserad?

Det är en av Polar bästa pulsklockor.
Medföljer en del tillbehör. Klockan och tillbehören är i mycket gott skick.
 
Last edited:
Toppen