Senaste nytt

Ingen business class i Flying Blue Promo Awards

bjolib

Medlem
Hur var det nu Karin, visst skrev du att nästa i "batch" skulle det vara som vanligt igen med Promoawards.. Verkar inte vara fallet. Nu verkar man ju till och med få problem att bli av med sina miles då man vill lämna FB asap.
 

johan_fbg

Medlem
Hej! Maila mig direkt, karin.forss@klm.com, och lämna lite mer fyllig info så får jag skicka vidare internt och undersöka! Hälsn Karin

Syftar du på ovanstående frågor om Promo Awards? I så fall tror jag alla undrar varför det helt saknas (promo) awardresor i business class? Sedan två månader tillbaka har endast ekonomi varit tillgängligt för bokning och om detta är något permanent är det nog fler än mig som tycker att FB tappat rejält i värde.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Ja, det är precis det vi pratar om. Det var också därför jag bad dig maila mig direkt på adress som jag lämnade, eftersom jag måste eskalera detta internt för att kunna få fram konkreta svar ( promo awards på FB är inte det jag screenar varje dag så jag måste gå vidare till kollegor som enbart arbetar med Flying Blue) Ser fram emot att höra från dig. Hälsn Karin
 

johan_fbg

Medlem
Återkopplar självklart när jag får svar. Nedan ser ni mitt förtydligande till Karin, hoppas jag fick med den informationen vi all är ute efter.

Brev till Karin skrev:
Hej Karin,

Här kommer mina funderingar och frågor kring Promo Awards:

Tidigare bestod Flying Blue Promo Awards av erbjudanden gällande både resor i ekonomiklass, affärsklass och någon gång första klass. När Flying Blue i slutet av förra året annonserade en förändring av Promo Awards (fler avgångar, bokning av bonusresor längre tid innan avresa) försvann även möjligheten att boka bonusresor i affärsklass.

På Flying Blues sida där Promo Awards presenteras (Promo Awards@ | FlyingBlue.com) går det att läsa att fler promo-bonusresor nu är tillgängliga, "especially in Economy Class". Eftersom de två senaste perioderna inte har visat något tillgänglighet alls för affärsklass undrar jag därför om det är något permanent eller om vi kan förvänta oss promo-bonusresor även i affärsklass?

Skillnaden mellan promo awards i ekonomi och affärsklass är stor. Eftersom skatter och avgifter tillkommer kan till och med en promo award inom europa kosta mer än de billigaste biljetterna som köps kontant. Vid bokningar i affärsklass går det däremot att få valuta för sina FB-poäng. Detta är förmodligen den största anledningen till att forummedlemmar undrar. För många har möjligheten att boka Promo Award i affärsklass varit en stor anledning till att använda sig av FB för sin kreditering av miles.

Hoppas du kan få fram någon bra information. Svarar gärna på följdfrågor om du behöver. Uppskattar verkligen ditt engagemang och din hjälp.
 

johan_fbg

Medlem
Promo Awarda har förresten nyligen uppdaterat men fortfarande syms ingen business class. Exempelvis finns Boston i ekonomi för 50%.
 

johan_fbg

Medlem
Fick precis svar från "head office" via Karin.

Promo Awards are offered depending on availability. We know that a lot of members are requesting them, but it's not possible to offer them every time.

Next Promo Awards in Business Class will be offered in May (booking period) for a travel period in July/August. Nordic destinations will be included.

Ber till högre makter att Houston kommer vara en av destinationerna.
 
Toppen