Senaste nytt

10 övergivna flygplatser

henke12

Medlem
Tack för länken!

Vilka har vi i Sverige som är nedlagda? Civila tänker jag mig, Militära bas 90 finns en hel drös misstänker jag
Malmö/Bulltofta
Göteborg/Torslanda
Stockholm/Barkarby
 

Hasse E

Medlem
Brandholmens flygfält, Nyköping(även kallat Nyge-Aero). Ett civilt flygfält som bl.a hade Artilleriflygskolan som hyresgäster. Jag har själv flygit till Visby därifrån, dock för liten att komma ihåg det. Det lades ner 1984 i samband med att F11 Nyköping lade ner i början av 80-talet. F11 blev som bekant senare "Stockholm"-Skavsta.
 

henke12

Medlem
Storumans flygplats (Gunnarn) är väl nedlagd för gott numera.

Gävle/Rörberg har en hel del trafik faktiskt. Både sjuktransporter, privatplan och Brynäs nyttjar den.
Storuman/Gunnarn har jag bara sett trafik till 1 gång senaste året. Men den lever!

Söderhamn verkar rätt stängt, finns inte med i AIP längre :(
 

nilsson

Medlem
Brandholmens flygfält, Nyköping(även kallat Nyge-Aero). Ett civilt flygfält som bl.a hade Artilleriflygskolan som hyresgäster. Jag har själv flygit till Visby därifrån, dock för liten att komma ihåg det. Det lades ner 1984 i samband med att F11 Nyköping lade ner i början av 80-talet. F11 blev som bekant senare "Stockholm"-Skavsta.

Den finns det inte mycket kvar av, men den användes flitigt av stadens övningskörare så länge den hade asfalt.
 
Toppen