Senaste nytt

Norwegian vill inte återbetala biljetten (dödsfall) trots avbest. skydd

telelina

Medlem
Tack snälla ni för svar! :)

Jag förstår att det kanske verkar uppbart för vissa att det bara är för mostern att fixa detta osv... Men sånt som hög ålder och hur man gör rent praktiskt kanske inte alltid lirar ihop. D v s min vän måste lösa det själv innan avresa & går det inte så får han helt enkelt ta smällen då. Tack Nemo för tipset om ambasaden.

Det uppenbara att det är en hård värld & de måste ha sin bevis osv.. känner ju både jag & min vän redan till såklart... Det var för att försöka få till lite mer kreativa förslag som jag startade tråden & nu verkar det som att tipsen är slut, annat än det uppenbara att fixa det i Ungern, vilket är uteslutet i detta fall, tyvärr... :(
 

johhenrik

Medlem
Jag tycker det är väldigt konstigt. Jag har haft med försäkringsbolag att göra när min syster gick bort. Jag har aldrig haft så smidigt med någon form av kontakt med "myndigheter" (exkl. Skatteverket...). Vad som slog mig var hur otroligt bra de hanterade alla ärenden i den sorgeprocessen man trots allt befann sig i.

Personligen tycker jag det låter som det skulle gå att ordna. Jag har svårt att tro att Norwegian har så otroligt många ärenden som är bedrägerier involverandes riktiga dödsattester.
 

Valley

Medlem
Beklämmande men inte förvånande. Det värsta är att jag tror att kundtjänst och liknande har direktiv att bete sig på detta sätt. Och går det vidare till offentligheten kan man alltid skylla på den anställda.
Visst, bedrägerier förekommer, men jag skulle knappast tro att någon orkar bry sig för en Norwegianbiljett
 
Toppen