telelina
Medlem
Hej!
En vän till mig ska åka till Budapest. På vägen hem skulle hans moster följa med tillbaka för att att hälsa på hans mamma (i Sverige). Nu är det tråkigt nog så att mamman gick bort nyligen och att mostern därför inte ska använda sin biljett.
Han har läkarintyg på mammans bortgång. Han har avbeställningskydd men Norwegian vill inte betala tillbaka biljetten eftersom han inte har något bevis på att mostern & mamman är syskon (de är medborgare i respektive land och har olika efternamn).
Han har både ringt kundtjänst och mailat in samma info.
Tycker att man kunde visa lite medmänsklighet från Norwegians sida. Har ni tips på vad man kan göra för att få saken löst?
En vän till mig ska åka till Budapest. På vägen hem skulle hans moster följa med tillbaka för att att hälsa på hans mamma (i Sverige). Nu är det tråkigt nog så att mamman gick bort nyligen och att mostern därför inte ska använda sin biljett.
Han har läkarintyg på mammans bortgång. Han har avbeställningskydd men Norwegian vill inte betala tillbaka biljetten eftersom han inte har något bevis på att mostern & mamman är syskon (de är medborgare i respektive land och har olika efternamn).
Han har både ringt kundtjänst och mailat in samma info.
Tycker att man kunde visa lite medmänsklighet från Norwegians sida. Har ni tips på vad man kan göra för att få saken löst?