Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

jtq

Medlem
Jag tycker att tidningarna vinklar det som att punktering var orsaken till stoppet. Jag antar att det dock var en konsekvens?!

Känns också som att de v erkar som det. Vid en sådan kraftig inbromsning är risken väldigt stor att ett eller flera däck kan punkteras. Dock är de som dem skriver ovanligt. Men att de börjar brinna vid landningsställen är mer vanligt.

Tidningar gör oftast saken större än vad det är. Sen att intervjua en svensk turist som inte vet något alls om ämnet utan bara: Ah de va så hemskt... Det är sånt ja ogillar med kvällstidningarna....
 

Dr_Bkk

Medlem
Åh han den svenske turisten sa ju att han har ju flugit en del.....ja ja dom är sköna
Sen det att det var barn också på planet . Jaaaa naturligtvis på en flight där Svenne Phuket
åker som anslutning till Sverige. Men ju mer dramatiskt det skrivs ju bättre tycker tidningarna det är.
 

Ziplock

Medlem
Sen måste jag säga fy för benutrymmet i ekonomi-klass, när stolen framför mig lutas bakåt så är skärmen nästan i mitt ansikte och knäna är väldigt nära stolsfickan och om jag lutar min stol bakåt så åker sittdynan framåt så mina knän slår i stolen framför, i 10 timmar! Då är jag knappt 180cm lång.
Själv är man 194 cm och det var trångt som f-n. Särskilt irriterade jag mig på det uppfällbara fotstödet som var i vägen för fötterna nedfällt och slog i smalbenen uppfällt.
 

freno

Medlem
747 och många andra plan har ju pluggar som smälter i hjulen vid enorm värmeutveckling för att släppa ut gasen för att förhindra en explotion. Värmen blir ju enorm när man nödbromsar en fulllastad 747a. Antar att det är det som hände.
 

Ziplock

Medlem
Jag är seatad på 19A respektive 21A i Premium Economy. Någon som vet om det är bra platser? 19A ser ut att kunna ha både bättre och sämre benutrymme än övriga. Har 19A fönster?

Thai777.JPG
 

Dr_Bkk

Medlem
19 A och 21A har samma benutrymme som övriga säte
Däremot är det svårt att gå på toa om du har sättet i helfällt liggande läge på natten
Du måste ta upp det i sittande ställning om du inte är elitgymnast och kan ta benen upp i luften
och hoppa ur sätet. Detta för att det finns en bulk till höger om ditt säte
Man bör heller inte va för överviktig för man skall klämma sig in mellan bulken och sätet bakom.
Jag föreslår du seatar dej på B eller J säte det är dom bästa. Det finns fönster på 19 sätet i alla fall
Alla har det på yttre raderna. Googla och kollade ser du bilder hur sätena är
Jag har gjort 9 resor med plantypen till BKK så jag har lärt mej vad som är bäst
 
Last edited:

Alf

Medlem
19 A och 21A har samma benutrymme som övriga säte
Däremot är det svårt att gå på toa om du har sättet i helfällt liggande läge på natten
Du måste ta upp det i sittande ställning om du inte är elitgymnast och kan ta benen upp i luften
och hoppa ur sätet. Detta för att det finns en bulk till höger om ditt säte
Man bör heller inte va för överviktig för man skall klämma sig in mellan bulken och sätet bakom.
Jag föreslår du seatar dej på B eller J säte det är dom bästa. Det finns fönster på 19 sätet i alla fall
Alla har det på yttre raderna. Googla och kollade ser du bilder hur sätena är
Jag har gjort 9 resor med plantypen till BKK så jag har lärt mej vad som är bäst

Hur är E/F platserna? Jag har seatat mej och hustrun på 11E/F eftersom det verkar vara de enda som är direkt bredvid varandra.
Det ser ut som att D/G platserna är långt från varandra om man skall sitta tillsammans och prata och njuta av maten. Vad säger du som verkar ha erfarenhet från flygplanstypen?
 
Toppen