Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Dr. Miles

Expert
Den här tråden startades i oktober 2011 så tror jag att det är få eller ingen här som har passerat 36 månader sedan denne fick sitt Aegean Miles&Bonus Gold.

Kanske någon på FlyerTalk gör det, kolla där istället.
 

joa

Medlem
Den här tråden startades i oktober 2011 så tror jag att det är få eller ingen här som har passerat 36 månader sedan denne fick sitt Aegean Miles&Bonus Gold.

Kanske någon på FlyerTalk gör det, kolla där istället.

Ok, tack!
Kanske någon som krediterat en flygning under sin innevarande 36-månadersperiod som märkt vad som händer med tiden innan guld går ut?
 

honkenen

Medlem
Nu har jag läst och läst samt sökt men inte riktigt kommit fram till vad som gäller, därför får det bli en fråga.

Jag registrerade ett konto 2012 men sen har det bara legat där tills jag retro registrerade en flight 15/6 2013.
Sen har jag fortsatt registrera till Eurobonus, men kommit fram till att jag nog kan ge Aegean en chans.

Jag kommer som det ser ut nu att kunna samla in 7000-8000 poäng under våren vilket gör att jag inte får ihop de 13738 poäng som krävs innan 15/6 för att jag ska bli guld. Dock har jag funderingar på en sväng till Asien i november vilket skulle ge dryga 10000 poäng.

Frågan är då: Räknar Aegean kalenderår/årsvis från man uppnått ny nivå/registrerat sig som medlem eller 12 månaders fortlöpande, dvs om jag registrerar poäng i vår nollställs dem efter 15/6 eller kan jag plussa ihop dem med mina tänka poäng i höst och tillslut nå upp till guld?

Följdfrågan blir då, eftersom jag nått upp till blue nivå och registrerat poäng är det enbart registrera 16000 poäng inom en 12 månaders fortlöpande period eller 20000 poäng som krävs för guld.

Så här ser det ut nu:
Account Summary:
Total Tier Miles:6262
Total Award Miles:6262
Miles Required For Upgrade13738
Until15.06.2014

Tier miles about to expire (last 5 records):
Date Tier Miles To Expire:
15/06/2014 1262
30/06/2014 500
06/07/2014 500​

Hoppas ni fattar min fundering och ursäktar mig för min okunskap...
 

090034208

Medlem
Dom räknar 12-månaders period, dvs du kan plussa ihop dem med tänkta poäng i höst.

Du har 6262 poäng.
15/6/2014 går 1262 poäng ut, dvs du har 5000 poäng kvar,
30/6/2014 går 500 poäng ut, du har 4500 kvar osv

Efter den dag du uppnått blue har du exakt 12 månader på dig att registrera 16000 poäng till för att uppnå guld
 
Last edited:

honkenen

Medlem
Efter den dag du uppnått blue har du exakt 12 månader på dig att registrera 16000 poäng till för att uppnå guld

Tack,
Ska jag tolka det som att om jag inte kommit upp till 16000 poäng inom exakt 12 månader från den dag jag passerat blue card nivån så är det åter 20000 poäng under en fortlöpande 12-månadersperiod som gäller för guld eller har man alltid kvar de första 4000 poängen, dvs så länge jag registrerar poäng så kommer jag alltid vara blue och genom att någon gång registrera ytterligare 16000 poäng under en fortlöpande 12-månaders period så når man guld.

Trevlig helg!
 

090034208

Medlem
Du borde alltid hållas kvar på blue nivå så länge du registrerar åtminstone 1 flight per 12 månder till kontot, dvs som du säger, genom att någon gång registrerar ytterligare 16000 poäng under en 12 månaders period så når man guld
 

pep

Medlem
Modtog mit A3G med posten idag, ca. 1 måned efter at status var opnået. Kortet ser temmelig anonymt ud, men er dog guld - og her er det resultatet der tæller. Validity på kortet er til og med 12/2015, dvs. 22 måneder efter at jeg opnåede de 20,000 points.
 

Elberto

Medlem
Hej,
Idag fick jag besked att ja blev uppgraderat till A3 Gold :cool:
Jag undrar om detta här:
Om jag boka flight till USA med *A i coach klassen, får jag ta frugan och barnen (10 och 6) genom business check in, fast track security och även till loungen?
 

Jonas C

Medlem
Om jag boka flight till USA med *A i coach klassen, får jag ta frugan och barnen (10 och 6) genom business check in, fast track security och även till loungen?

Business check-in går det bra att checka in familjen. Fasttrack och familje access till loungen gäller tyvärr bara SAS Gold, inte övriga *Gold.
 
Toppen