Senaste nytt

HJÄLP! Lufthansa strejkar!

j-n

Medlem
Hej kompisar!

Jag behöver er hjälp!
Lufthansa strejkar och imorgon ska jag åka till Porto, Portugal för viktiga möten och måste vara framme 12.00 (på dagen).
Skulle åka LH från ARN 06.05 och sen vidare till OPO via FRA.
Ringer till Lufthansa just nu men man står i kö i 20 min sen kopplas man bort.
Tips? Hur ska jag gå tillväga?

Tacksam för alla tips jag kan få!

Johannes
 

Dr. Miles

Expert
Bokade du direkt hos Lufthansa eller via en resebyrå? Om det är sistnämnd kan du vända dig till resebyrån för ombokning.
 

Alx

Medlem
Det är nog bara att försöka ringa Lufthansa igen. Eftersom flyget redan är inställt kan det ju löna sig att ta reda på vilka alternativ som finns under tiden du väntar i telefonen. Det brukar ofta vara lättast att själv presentera förslagen. Lycka till!
 

Nemo

Medlem
Är det viktigt med att du är där imorgon så tar du din packning och åker ut till Arlanda NU. Under resan dit får du försöka få tag på Lufthansa (eller resebyrån) per telefon. Väl på ARN kan du få tag på Lufthansa direkt. Flyg i eftermiddag till Amsterdam med SAS och vidare till Porto ikväll,
SAS SK 1555 ARN-AMS, kl 1630-1835 finns platser
TAP Portugal TP 0651, AMS-OPO, kl 2100-2245 finns platser
Lycka till!
 

j-n

Medlem
Stort tack för hjälpen! Lufthansa bokar inte om några passagerare eftersom alla flighter är fulla.
Jag fick pengarna tillbaka och lyckades boka TAP för en betydligt högre summa.
Trist men nu kommer jag fram i alla fall!
Stort tack!
 

Nemo

Medlem
Gör det bästa av situationen nu, åk iväg och koncentrera dig på mötet. Efteråt kan du ta upp med Lufthansa om ersättning. De har nämligen alltid, oavsett orsak, skyldighet att erbjuda ombokning vid inställd flight. Du har också rätt att själv välja att få pengarna tillbaka, men det valet är ditt. Det finns plats på andra flyg, till och med i samma allians, så Lufthansa skulle ha ombokat dig dit.
 
Toppen