Senaste nytt

SAS agerande när saker gått snett, vad har man gjort för kunden?

Hej!

Jag har saknat en tråd där vi kan se hur se hur SAS gottgjort en missnöjd kund. Tanken här är att vi ska kunna skriva lite om vad som hänt, hur deras respons varit samt vad man blivit erbjuden.

Tanken är att man via denna tråd ska få många exempel på hur SAS gottgjort en så man i ett senare skede kan göra en bedömning på huruvida den lösning de erbjudit (voucher/presentkort/EB poäng/kontant utbetalning) varit skäligt iförhållande till det som inträffat.

Jag tänkte skriva ner lite här hur de gottgjort mig.

En flygning som utfördes av SAS själva till Mallorca för en tid sedan. Kundtjänst ringde jag eftersom jag inte visste hur man skulle efterregistrera vid det tillfället blev då lovad att de själva skulle ta hand om det, vilket de enligt eurobonus kontaktperson inte ska göra. Många kontakter med SAS kundtjänst i detta ärendet utan resultat tills eurobonus kontaktperson ringde upp och erbjöd de 4000 poäng jag gått miste om, bra jobbat tycker jag.

Det andra som inträffade var att jag ville använda deras poängshop och för tillfället då jag var på semester hade jag bara iphone/ipad vilket man inte kunde genomföra en beställning på via deras hemsida, trots att de själva vid det tillfället endast hänvisade till att opera som webbläsare inte fungerade. Slutade med samma som förra ärendet att ingen från SAS kundtjänst kunde hjälpa till utan försökte bara skingra sig, men det slutade gott och eurobonus kontaktperson gottgjorde mig med 10000 poäng trots att värdet för ordern var lite högre.

Sista incidenten nu är inte klar men den handlar om att jag skrivit till 4 personer via chatten innan min resa till New York och samtliga har bekräftat att internet finns. Det fanns inte ombord och i och med att jag räknat med internet och fått de bekräftat 4 gånger har jag skickat ett ärende till SAS customer care gällande detta. Det har visat sig att de som chattat faktiskt fått helt fel info av sina chefer vilket i alla fall tyder på att de på chatten svarat rätt utifrån den information de haft.

Har ni något att bidra med?

Mvh Rickard
 

Jacob

Medlem
Det finns redan en tråd för att berätta om dåliga erfarenheter:
http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/6002-sas-det-haer-gjorde-ni-sa-bra.html

Vi är generellt tveksamma kring denna typ av trådar. Inte för att vi vill försvara några reseföretag som agerat felaktigt utan för att vi helt enkelt inte vill att BusinessClass ska bli en klagomur. Det riskerar dessutom att attrahera folk som kommer hit bara för att klaga om allt som gått fel och skapa en dålig stämning, det har vi redan alldeles för många exempel på.
 

Nystrom

Medlem
Jag kan väl generellt hålla med Jacob. Men, för att tillfredställa trådskaparens intention kan jag meddela att jag inte har haft några problem med SAS Customer Relations när det har "skitigt sig". Det som jag tycker är positivt från SAS sida är att man har en vilja att lära sig från situationen hur man på ett bra sätt bemöter kundens reaktioner. Mitt intryck är att en lugn och saklig redogörelse för situationen, befriad från affektkänslor, underlättar dialogen. Är man sedan konstruktiv och ger förslag till en bättre lösning så lyssnar de. Det är min erfarenhet.
 
Toppen