Senaste nytt

Nyår i Abu Dhabi eller Doha?

Mr.T

Medlem
Hej,
Har bestämt att vi ska åka till Mellanöstern över nyår. Och undrar därför vilken stad man ska fira nyår i?
Det skulle vara 2 vuxna och 3 barn (15,17,19), vilken stad tror ni skulle passa bättre?

Har varit i Dubai, så tyvärr är det inte ett alternativ.

Tacksam för all hjälp. :)
 

agehall

Medlem
Jag upplever UAE som öppnare och enklare som västerlänning, så jag hade nog valt Abu Dhabi om jag skulle välja mellan dessa två.
 

XXX

Medlem
Firade nyår i Abu Dhabi för 2 år sedan och vi tyckte det var trevligt. Bodde på Hilton som har egen strand samt bra restaurang på samma ställe. Stort shoppingcenter på gångavstånd samt Emirates Palace i närheten. Dina ungdomar kommer säkert uppskatta Ferrari World också som är väl värt ett besök samt någon Water Park som öppnat sedan vi var där. Var i Doha i början av januari i två dagar på väg hem från Maldiverna men jag ser inte varför man skall åka dit. Har inget av vad Abu Dhabi eller Dubai kan erbjuda.
 

ulagun

Medlem
Firade nyår i Abu Dhabi för 2 år sedan och vi tyckte det var trevligt. Bodde på Hilton som har egen strand samt bra restaurang på samma ställe. Stort shoppingcenter på gångavstånd samt Emirates Palace i närheten. Dina ungdomar kommer säkert uppskatta Ferrari World också som är väl värt ett besök samt någon Water Park som öppnat sedan vi var där. Var i Doha i början av januari i två dagar på väg hem från Maldiverna men jag ser inte varför man skall åka dit. Har inget av vad Abu Dhabi eller Dubai kan erbjuda.

Instämmer till 100%. detta Hilton är dessutom nyrenoverat. Firat jul/nyår där tre gånger nu.
Även testat Hilton i Raz samt Fuijerah
ABu Dahbi anser vi bäst i alla avseenden.
Tips kolla priserna på Emirates Palace, ligger intill Hilton.
Om det är överkomligt bo några nätter där, inte minst för att impa på barnaen.
Aldrig varit med om något lyxigare.
 
Toppen