Senaste nytt

Planering utav first First

Flygarn

Medlem
Hej!

Planerar att ta med fru och sonen 6 månader till Miami i september och behöver er expertise. :cool:

Det finns inte jätte mycket tillgängligt i september då jag bokar med Avios, men följande har jag hittat och önskar feedback. Man vill ju helst få möjligheten att åka nya F när man har med fru och son, och sen åker F för första gången. :)

2 sep ARN - LHR 18:10 19:50 BA781 Business
3 sep LHR - IAD 09:45 12:45 BA217 First
3 sep IAD -MIA 14:25 17:05 AA2226 First
1 okt MIA - BOS 18:15 21:25 AA2412 First
1 okt BOS - LHR 22:45 10:05 BA0202 First
2 okt LHR - ARN 13:30 16:55 BA780 Business

När jag har sökt så är det ARN - LHR som ställer till det oftast. Så jag har bestämt att vi flyger till LHR kvällen innan och bor på Sofitel vid T5. Man vill gärna maximera tiden i CC room när man nu väl är där, men återigen så är det svårt att hitta tillgängliga flyg. :(

Ska jag boka ovanstående och sen ändra om det öppnas upp andra alternativ innan avresa?

Alla tips mottages tacksamt.
 

agehall

Medlem
Har du hittat platser i F skulle jag boka, om de nu finns kvar...

Vill du flyga bra F, så ska du inte flyga BA utan snarare sikta på Cathay, men det är svårt till USA. Concorde Room är lite glorifierat, men jag måste erkänna att det ligger ljusår efter tex Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt. CCR är ett ställe som är skoj att vara i under ett par timmar. LH FCT kan man spendera dagar i.
 

Flygarn

Medlem
Skulle inte skylta med exakta datum.... du har gjort grovjobbet åt någon annan som kanske bokar de F-platserna! ;)
Bjuder på det. :)

Upptäckte dock en sak som ställer till det. Om jag använder en 2-4-1 voucher så måste alla flighter vara med BA enligt BAEC. Jag får ju upp resan i Award Nexus. Hur ligger det till?
 

khybner

Medlem
Hej,
Jag tycker att nattflyg från US östkust i First är bortkastade poäng. Club W duger bra.

Sedan tror jag att din connection i IAD är tight, bara 1:40. Personligen har jag alltid minst 3 tim vid byte i samband med US immigration.

Det är riktigt att 2-4-1 måste vara BA metall så du får boka din connection i US på en annan bokning.
 

Flygarn

Medlem
Hej,
Jag tycker att nattflyg från US östkust i First är bortkastade poäng. Club W duger bra.

Sedan tror jag att din connection i IAD är tight, bara 1:40. Personligen har jag alltid minst 3 tim vid byte i samband med US immigration.

Det är riktigt att 2-4-1 måste vara BA metall så du får boka din connection i US på en annan bokning.
Håller med dig om att Club W räcker på hemresan, men kruxet var att jag hittade lättare First.

Pratade med BAEC och det var en trevlig kvinna som svarade och hon skulle hjälpa till att kolla och återkomma i eftermiddag. Då vi är flexibla med datumen +-1 månad så ska det gå att lösa tycker man ju. Enda kravet vi har är att vi vill vara borta en månad.
 

Flygarn

Medlem
Kan man boka utresa exempelvis ARN - IAD och sen hem BOS - ARN med vouchern, eller måste det vara samma destination?
 

Senator

Moderator
Vouchern är bara BA, du kan inte lägga till AA på denna.

Open Jaw, det vill säga ARN-LHR-IAD och BOS-LHR-IAD funkar mycket bra.

Mitt tips är First ut och Club World hem- Särskilt från Boston där flygtiden är under 6 timmar som oftast.
 

agehall

Medlem
Upptäckte dock en sak som ställer till det. Om jag använder en 2-4-1 voucher så måste alla flighter vara med BA enligt BAEC. Jag får ju upp resan i Award Nexus. Hur ligger det till?

Helt korrekt. Award Nexus har inget med BA att göra - det är bara ett verktyg för att söka platser.
 
Toppen