Senaste nytt

Det galnaste du gjort i flygväg?

J.Myller

Medlem
Inte så jättegalet kanske men släktingar och bekanta har en tendens att kolla snett på en när man berättar om dessa.

Tog tåget till CPH och flög hem till ARN.
Resa till London enbart för att flyga AF1980 och 1981 LHR-CDG-LHR som kördes med A380 sommaren 2010.
Släpade med mig en vän på en dygnslång visit i London. Sov på golvet på STN.
Dagsresor till diverse europeiska huvudstäder.
BT ARN-RIX-HEL-RIX-ARN över en natt.
Flög ARN-MMX, MMX-ARN för en fika.

Flyger ARN-RIX-DXB-RIX-ARN imorgon. Kostade mig 2100kr inkl skatter och avgifter. Det kan det vara värt för att få flyga 757.
 

Senator

Moderator
Nu snackar vi... Och det var ju resor som behövdes göras!

EDIT: Nu har jag hittills aldrig haft sådana extrema resor i jobbet, men jag blir imponerad av alla er som fixar dessa omställningar. Man inser ju tveklöst att C/F fyller sin funktion i dessa fall.

Jag kan väl säga så här rob74, det gjorde jag inte på resan till TPE. Jag kan hantera lite sömn ganska väl: men vistelsen i TPE var en mardröm, Det var exakt 12t mellan NYC och TPE, så jag var helt lost.

Sen på resan hem med SAS på BKK-CPH i deras ganska sunkiga sovstolar blev jag övertrött! Jag minns jag låg och tänkte: "nu måste jag sova, nu måste jag sova, nu måste jag sova" under hela resan. När jag kom till Stockholm sov jag mellan 10:00 och 18:00, sen 20:00 till 08:00 nästa morgon. Kroppen regerade med en dunderförkylning sen på fredagen som jag hade med mig till Indien.

Min chef var värre; han reste från MEL-SIN-FRA-ARN, hem och packa om och nästa kväll ARN-FRA-GRU. Ganska vanligt kan man säga inom det bolaget. Det hör med till historien att jag tackade ja, frivilligt att ta resan till TPE trots att jag var på väg hem från semestern. Jag har en nära vän i Taipei som jag skulle träffa.
 

A380*G

Medlem
Hösten 2008 var lite hektiskt för mig... dock inget som skrämmer er misstänker jag! :p
Dock, november var en månad att minnas! :)

04 okt ARN-MUC (Y)
04 okt MUC-PVG (Y)
10 okt PVG-SIN (C)
11 okt SIN-BKK (Y)
12 okt BKK-CPH (C)
12 okt CPH-ARN (Y+)
04 nov ARN-CPH (Y+)
04 nov CPH-PEK (Y+)
05 nov PEK-PUS (Y)
06 nov PUS-GMP (Y)
08 nov ICN-NRT (C)
12 nov NRT-FRA (Y)
12 nov FRA-ARN (Y)
14 nov ARN-CPH (Y+)
14 nov CPH-EWR (Y+)
18 nov EWR-CPH (Y+)
19 nov CPH-ARN (Y+)
24 nov ARN-FRA (Y)
24 nov FRA-IAH (C)
27 nov IAH-ORD (Y+)
27 nov ORD-FRA (C)
28 nov FRA-ARN (C)
 
Last edited:

rob74

Medlem
Jag kan väl säga så här rob74, det gjorde jag inte på resan till TPE. Jag kan hantera lite sömn ganska väl: men vistelsen i TPE var en mardröm, Det var exakt 12t mellan NYC och TPE, så jag var helt lost.

Sen på resan hem med SAS på BKK-CPH i deras ganska sunkiga sovstolar blev jag övertrött! Jag minns jag låg och tänkte: "nu måste jag sova, nu måste jag sova, nu måste jag sova" under hela resan. När jag kom till Stockholm sov jag mellan 10:00 och 18:00, sen 20:00 till 08:00 nästa morgon. Kroppen regerade med en dunderförkylning sen på fredagen som jag hade med mig till Indien.

Min chef var värre; han reste från MEL-SIN-FRA-ARN, hem och packa om och nästa kväll ARN-FRA-GRU. Ganska vanligt kan man säga inom det bolaget. Det hör med till historien att jag tackade ja, frivilligt att ta resan till TPE trots att jag var på väg hem från semestern. Jag har en nära vän i Taipei som jag skulle träffa.

Usch och fy! Det lät inget vidare.
De gånger jag reser IC och landar någonstans i ottan, säg 06:00, och ska vidare brukar vara värst för mig. Och har man dessutom ett par timmars väntetid är det inte roligt. Speciellt när det gäller hemresor brukar kroppen alltid hamna i ett "jag vill hem-hem-hem"-läge (knappt vaken men kan ändå inte sova) och då brukar jag ha ruskigt svårt att fullt ut uppskatta servicen ombord, hur bra den än må vara.
Jag har inga problem att vända på dygnet, bara jag får sova det antal timmar jag behöver. Det blir det sällan när jag reser. När jag reste hem till KRN från AKL via LAX-LHR-ARN-UME utan längre uppehåll än någon timme, då var det inget kul alls på slutet. Det var nog ca 36 timmars resa och väldigt lite sömn...
Bäst tycker jag det är att komma fram på kvällen, så det bara är att drösa i säng så fort det går.
 

Adamsson

Medlem
Jag har flugit VST-STN-RIX-ARN istället för att ta tåget från Västerås till Stockholm. Det var mycket trevligare än att tåga!
Jag har flugit ARN-RIX-CPH/ARN-OSL-CPH/ARN-HEL-CPH för att komma till Köpenhamn från Stockholm. Alla gånger har personalen vid incheckningen på ARN tittat lite konstigt på mig.
En helg i april i år flög jag ARN-ORD-LGA//JFK-FRA-TXL-ARN, ut fredag hem måndag.
Kanske inte jättekonstigt under en vecka, men ARN-CPH-CDG-JFK-SXM//SXM-BON-AMS-CPH-GOT-ARN.

Sen har jag inte gjort något mer konstigt, än... :eek:
 

Senator

Moderator
Ett tillägg:
Tisdag: ARN-MUC-LYS (LH)
Torsdag: LYS-FRA (LH)
Fredag: FRA-JFK (LH) byte från SQ för att uppgraderar - snöstorm i NYC = kaos
Fredag kväll - Hockey (Islanders) MacArthur Arena Long Island (2,500 kom på matchen)
Lördag kväll - Basket (Nets) Continental Arena Medowlands (4,000 kom på matchen)
Söndag eftermiddag: EWR-IAD-FRA (UA/LH)
Måndag: FRA-AMS (LH)
Tisdag: AMS-ARN (SK)
 
En bra reseberättelse slår allt :)
Har några som jag brukar dra nästan som partytricks.

Den första är egentligen rätt pinsam o konstig;
Lyckades flyga från Bryssel till Wien på en biljett som egentligen var Bryssel - Göteborg. Kan fortfarande inte fatta att ingen i personalen reagerade och att datasystemet släppte igenom mig. Men lite pinigt att sms hem till hon som passade min hund o berätta att jag kommer inte o hämtar vovven ikväll för jag hamnade i Wien....

Den andra är egentligen ingen flygstory men funkar bra ändå som stämningshöjare på fester.
Liftade runt i Israel för ett antal år sen tillsammans med en kompis. Tittade lite slarvigt på kartan och lyckades hamna mitt i ett av de "ockuperade" områdena mitt i Israel. Fick till slut lift av en Israelisk säkerhetspolis ut ur området. Innan ngn arg arab hittade oss...
 
Toppen