Senaste nytt

Uppgraderad bil som guld hos Sixt?

Nemo

Medlem
Har hyrt bil hos Sixt över veckoslut, alltid fått uppgraderad till bättre klass. Har Sixt Platinum mha EBG.
 

MolleX

Medlem
Bättre bil än vad? :)
För att svara nyanserat, beror på vilken station du hyr på och längd på hyran. Max en vecka på Arlanda brukar ge upgrade i bilklass.
Bättre bil än man bokat :) Tänkte om de automatiskt gjorde så man fick en bokningsklass bättre. Jag ska hyra 5 dagar i USA inom kort, så kanske det är värt en statusmatch hos dem.
 
Bättre bil än man bokat :) Tänkte om de automatiskt gjorde så man fick en bokningsklass bättre. Jag ska hyra 5 dagar i USA inom kort, så kanske det är värt en statusmatch hos dem.

Jag tänkte samma tanke som dig inför kommande USA resan men såg då att Sixt låg mycket dyrare än exempelvis Avis / Budget. På den specifka modellen vi bokade gjorde det dubbelt upp på priset med Sixt, mailade deras kundtjänst och frågade om detta verkligen kunde stämma och de bara ursäktade att de inte kunde matcha konkurrenterna där.
Tittade på en bil i två klasser lägre mot det jag ville ha för att se vad det skulle kosta om jag lyckades få uppgraderingen man har rätt till som Platinum om de har bilar inne. Och då kom man på samma pris som Avis och Budget ungefär men ingen garanti att få den klass jag behöver.

Men generellt brukar man få uppgraderingen kan jag väl säga, i alla fall i Sverige enligt min tidigare erfarenhet.
 

Bryant

Medlem
Har varit en hel del i Palma senaste tiden och har hyrt via Sixt. Har alltid fått en uppgradering även om det är till rätt tråkiga bilar ;). Är Platinamedlem. Första gången hade jag hyrt en Peugeut 308SW och fick en Peugeut 3008 med navigator, andra tillfället hade jag hyrt en opel Corsa men fick en Ford Focus kombi.


Nästa vecka när jag hämtar ut en bil så ska jag inte ha med familjen. Varje gång säger de "this is a good family car...", men jag vill ju ha en rolig bil ;)
 

Bryant

Medlem
EBG ger inte längre platina hos SIXT!
Saxat ur guldförmåner på sas.se

Sixt - rabattkod: 9950668

Sixt Guld-kort.
Upp till 15 % rabatt på Sixt personbilar och skåpbilar. Rabatten är beroende av tillgänglighet och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
20 % rabatt på Sixt limousineservice i Tyskland, Österrike och Schweiz, 10 % rabatt på Sixt limousineservice i övriga världen.
Gratis uppgradering (beroende på tillgänglighet).
 

agehall

Medlem
Så trist. Dock inte helt oväntat.

Med tanke på hur lite jag faktiskt hyr bil känns det dock som det kvittar.
 

mha321

Medlem
EBG ger inte längre platina hos SIXT!
Saxat ur guldförmåner på sas.se

Sixt - rabattkod: 9950668

Sixt Guld-kort.
Upp till 15 % rabatt på Sixt personbilar och skåpbilar. Rabatten är beroende av tillgänglighet och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
20 % rabatt på Sixt limousineservice i Tyskland, Österrike och Schweiz, 10 % rabatt på Sixt limousineservice i övriga världen.
Gratis uppgradering (beroende på tillgänglighet).

Har för mig att jag fick platina i början på året trots att det redan då stod så på SAS webb. Ge inte upp hoppet utan att ringa sixt och fråga först...
 

obs

Medlem
Jeg bestilte for et par uger siden et Platinum-kort på Sixt's tyske hjemmeside. Så nu er jeg da spændt på at se, om der kommer et kort med posten, og i givet fald, hvilken type :)
 
Last edited:
Toppen