Senaste nytt

SAS infoträffar

ulagun

Medlem
SAS har kört ett antal infomöten med frekventa resenärer på olika orter.
Vore intressant att höra från er som deltagit lite vad som diskuterades under era möten runt om.

Var själv i Malmö och kan väl konstatera det gamla uttrycket "att den man älskar agar man"
Alltså en hel del kritik mot bl.a sommar/jultidtabellerna. SAS App fick sig en omgång. Likaså det nya att öl/vin kommer att serveras gratis i Plus även på inrkes diskuterades lämpligheten av. De flesta av oss reser ju i tjänsten.
Självklart togs nya Diamondstatusen upp. Visades ingen överväldigande entusiasm inför fördelarna.

Sammanfattningsvis uppfattade jag budskapet till SAS att verkligen värna om oss frekventa passagerare många med Travelpass år efter år och inte som flera ansåg att fjäska för sällanresenärerna på lågpris.
 

MolleX

Medlem
Jag var också i Malmö och det var första gången. Blev tyvärr lite skrämd av allt gnäll och frånvaro av konstruktiv kritik. Mycket cirkelresonemang och fokus på en själv istället för helheten. Men det kanske är vad SAS vill höra, de hade ju kommit med väldigt mycket folk och verkade måna om att ta hand om feedbacken som var konstruktiv.
 

MolleX

Medlem
De eftersökte feedback på sin app som sågades vid fotknölarna. Jag pratade lite med ansvarig för den efteråt och tipsade om trådarna här. :)
 
Jag deltog själv mötet i Stockholm. Vi pratade bland annat följande ämnen:

- Nya möjligheter genom ATR plan, T.ex. VBY som åretrunt destination.
- Lounge face lift under Q2/2014.
- Jag föreslog att ARN T4 lounge skulle i framtiden vara bara för oss EBD, men fick ingen bra respons av SAS.
- Vi pratade om lite matutbudet i ARN Lounger. T.ex. T4 Lounge har ingen riktig kök så det skapar utmaningar för service utbudet.
- Fast Track är på gång eventuellt till ARN T4.
- Upgrade voucher till oss EBD som vi kan använda. Jag pratade själv med EB representant efter möten och sa att om WW är ej möjligt så kanske inom Europa.
- Det första renoverat A330 skall sättas till trafik andra halvan i januari 2015, så. New York är den första destinationen enligt min bedömning.
- EBD får utökat tillgång till bonusresor med tanken att så länge som det finns platser kvar finns för oss EBD möjlighet för att köpa plats men lite högra poängpris än det vanliga EB resa. Detta togs emot bra bland deltagarna.
- Det nya matkoncept presenterades.
- Efter möten tog jag upp med EB representant att EBG / EBD skulle få möjligheten för upgrade med poäng 10.000 / leg inom Europa. Förslaget togs väl emot.
- Unisex toaletterna i ARN T4 lounge.
- EBD förmån att ge bort EBG kort, men eftersom det är ca 5500 EBD så SAS ser inte att detta kommer att skapa mer resenärer till Lounge samt majoriteten enligt de kommer att ge EBG kortet till familjemedlem så no big deal.
- Några ord om SAS Connect appen. Personligen tycker att detta är en bra app.
 
- Upgrade voucher till oss EBD som vi kan använda. Jag pratade själv med EB representant efter möten och sa att om WW är ej möjligt så kanske inom Europa.

Bra idé och bra att du tar upp det med SAS, hoppas att de inför det för EBD. :)

- Efter möten tog jag upp med EB representant att EBG / EBD skulle få möjligheten för upgrade med poäng 10.000 / leg inom Europa. Förslaget togs väl emot.

Kul, jag hade samma idé och lade upp på mysasidea... ni kan ju rösta om ni tycker samma sak :)
https://mysasidea.flysas.net/idea/upgrades-plus-go-gold-diamond
 
Toppen