Senaste nytt

Malmö Aviation blivande medlem i Oneworld?

Läste på TN att AY och TF kommer ingå sammarbete där man kommer kunna boka varandras biljetter i respektive system. Är det en början på att värva TF till Oneworld?
 

agehall

Medlem
Knappast. TF lär nog inte vara stort nog för att platsa i någon av allianserna. Däremot är det nog ganska attraktivt att ha som anslutning för AY då båda flyger till BMA.
 

Roger J

Medlem
Exakt, det är nog ett rent biljett/ruttsamarbete mellan Finnair och Malmö Aviation. Borde onekligen gynna båda.
Skulle kunna tänka mig att man kanske kommer kunna tjäna Finnair-poäng dock (i någon framtid).
 

henrik l

Medlem
Frågan är om dom kan få status som regionalbolag, typ Dragon Air. Men TF är nog även en lilleputt i det sammanhanget.
 

Gnopps

Medlem
Malmö Aviation samarbetade med KLM för några år sedan, man fick bonuspoäng på varandras flyg. Det här verkar vettigare och hoppas det leder till stora grejer för TF!
 

henrik l

Medlem
Malmö Aviation samarbetade med KLM för några år sedan, man fick bonuspoäng på varandras flyg. Det här verkar vettigare och hoppas det leder till stora grejer för TF!

Vill också minnas att man hade ett samarbete med Brussels Airlines på den tiden SN var kopplade till OW. Vill minnas att TF hade flighter till Bryssel. Skulle kunna tänka mig att det finns en större potential i att mata AY's Asienlinjer, än att mata SN's Afrikalinjer.
 

henke12

Medlem
Vill också minnas att man hade ett samarbete med Brussels Airlines på den tiden SN var kopplade till OW. Vill minnas att TF hade flighter till Bryssel. Skulle kunna tänka mig att det finns en större potential i att mata AY's Asienlinjer, än att mata SN's Afrikalinjer.

Stämmer, TF flög 2-3 avgångar per dag samtidgt som SN flög 2-3 st per dag fram till sommaren 2006 då den lades ner pga dålig lönsamhet....
 
Toppen