Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Charlie D

Medlem
Har låtit det här med Diamond sjunka in lite och tycker det är galet att Diamond inte ger några nya fördelar vid resandet. Hur tänker SAS här?
 

ski

Medlem
Har låtit det här med Diamond sjunka in lite och tycker det är galet att Diamond inte ger några nya fördelar vid resandet. Hur tänker SAS här?
Glöm inte bort den högre prioriteten vid väntelista och ombokningar. Dessutom kommer du att alltid kunna köpa bonusresor om det finns platser i planet (väntar spänt på att få veta hur många extrapoäng detta kostar). Det kan ju hända också att det blir lite mer personligt bemötande i kabinen också. Det blir ca 5500 diamond totalt så kretsen blir inte så stor.
 
Har låtit det här med Diamond sjunka in lite och tycker det är galet att Diamond inte ger några nya fördelar vid resandet. Hur tänker SAS här?

Detta är min tanke också, det är en fin idé med en ny högre nivå över guld men någonting måste de kunna hitta på för att sätta lite guldkant (eller kanske diamantkant...) på själva resandet och som skiljer ut den högre nivån på något sätt. Det skulle kunna vara t ex (i) en särskild incheckningsdisk för Diamond i Köpenhamn/Stockholm/Oslo som skiljs ut designmässigt, (ii) uttrycklig första prioritet vid boarding före alla andra, (iii) en ordentlig ansträngning att ordna "seat block" med sätet bredvid fritt, (iv) Diamond-bagage-taggar el dyl.

Sen kunde man också överväga en ny lounge-struktur där man skiljer ut Diamond och long-haul business class till en lite mer exklusiv lounge kanske med mer personligt bemötande och betjäning, medan den större "vanliga" loungen är för guldmedlemmar och plus-passagerare.

Som någon sade så kanske SAS funderar och ser med tiden om man kan hitta några ytterligare förmåner utöver det ganska magra som hittills har annonserats.
 

Jonas C

Medlem
Sen kunde man också överväga en ny lounge-struktur där man skiljer ut Diamond och long-haul business class till en lite mer exklusiv lounge kanske med mer personligt bemötande och betjäning, medan den större "vanliga" loungen är för guldmedlemmar och plus-passagerare.

Med tanke på att SAS Plus loungen inte lever upp till standarden ens hos de sämsta Business Class lounger så skulle jag ha lite svårt att motivera detta. Likaså skulle det bli väldigt trångt där med alla EBG/*G/Plus. Tror nog annars att SAS kunde repa av en hörna i Gold Lounge för EB Diamond, likt ANA gör i sina lounger. Kan nog säkert komma till användning i rusningstid då det kan vara svårt att hitta en sittplats.
 

joemume

Medlem
Med tanke på att SAS Plus loungen inte lever upp till standarden ens hos de sämsta Business Class lounger så skulle jag ha lite svårt att motivera detta. Likaså skulle det bli väldigt trångt där med alla EBG/*G/Plus. Tror nog annars att SAS kunde repa av en hörna i Gold Lounge för EB Diamond, likt ANA gör i sina lounger. Kan nog säkert komma till användning i rusningstid då det kan vara svårt att hitta en sittplats.

Nu tycker jag du sågar Businessloungen alldeles för hårt. Kan på direkten tänka ut minst 5 LH C-lounger som är sämre. Plus ALLA United Clubs.....
 

Jacob

Medlem
Som jag förstod det kan det bli fler fördelar så småningom, SAS är väl lite försiktiga - vill inte lova för mycket som de inte kan stå för (min spekulation).
Precis samma uppfattning som jag också fått. Börja med att få grunddelarna på plats, de utlovade förmånerna och givetvis all teknik i alla olika system som skulle kunna krångla (det är det vi kommer klaga på om det inte fungerar), därefter kan man börja titta på att utvidga Diamondkonceptet med fler saker.

Med tanke på att SAS Plus loungen inte lever upp till standarden ens hos de sämsta Business Class lounger så skulle jag ha lite svårt att motivera detta.
Då har du en del kvar att testa. Jag kan på rak arm räkna upp åtskilliga lounger som är bra mycket sämre på det mesta än SAS businesslounger.
 
Toppen