Glöm inte bort den högre prioriteten vid väntelista och ombokningar. Dessutom kommer du att alltid kunna köpa bonusresor om det finns platser i planet (väntar spänt på att få veta hur många extrapoäng detta kostar). Det kan ju hända också att det blir lite mer personligt bemötande i kabinen också. Det blir ca 5500 diamond totalt så kretsen blir inte så stor.Har låtit det här med Diamond sjunka in lite och tycker det är galet att Diamond inte ger några nya fördelar vid resandet. Hur tänker SAS här?
Har du någon källreferens? Jag vill minnas att jag läst 12000 någonstans.Det blir ca 5500 diamond totalt så kretsen blir inte så stor.
På SAS dialogmöte i Stockholm igår nämndes denna siffra av Eurobonusrepresentanten.Har du någon källreferens? Jag vill minnas att jag läst 12000 någonstans.
Som jag förstod det kan det bli fler fördelar så småningom, SAS är väl lite försiktiga - vill inte lova för mycket som de inte kan stå för (min spekulation).5500...då borde man kunna erbjuda några extra förmåner i förhållande till guld vid resor också.
Har låtit det här med Diamond sjunka in lite och tycker det är galet att Diamond inte ger några nya fördelar vid resandet. Hur tänker SAS här?
Sen kunde man också överväga en ny lounge-struktur där man skiljer ut Diamond och long-haul business class till en lite mer exklusiv lounge kanske med mer personligt bemötande och betjäning, medan den större "vanliga" loungen är för guldmedlemmar och plus-passagerare.
Med tanke på att SAS Plus loungen inte lever upp till standarden ens hos de sämsta Business Class lounger så skulle jag ha lite svårt att motivera detta. Likaså skulle det bli väldigt trångt där med alla EBG/*G/Plus. Tror nog annars att SAS kunde repa av en hörna i Gold Lounge för EB Diamond, likt ANA gör i sina lounger. Kan nog säkert komma till användning i rusningstid då det kan vara svårt att hitta en sittplats.
Precis samma uppfattning som jag också fått. Börja med att få grunddelarna på plats, de utlovade förmånerna och givetvis all teknik i alla olika system som skulle kunna krångla (det är det vi kommer klaga på om det inte fungerar), därefter kan man börja titta på att utvidga Diamondkonceptet med fler saker.Som jag förstod det kan det bli fler fördelar så småningom, SAS är väl lite försiktiga - vill inte lova för mycket som de inte kan stå för (min spekulation).
Då har du en del kvar att testa. Jag kan på rak arm räkna upp åtskilliga lounger som är bra mycket sämre på det mesta än SAS businesslounger.Med tanke på att SAS Plus loungen inte lever upp till standarden ens hos de sämsta Business Class lounger så skulle jag ha lite svårt att motivera detta.