Senaste nytt

2 Businessclass Stockholm-New York 13-17 mars Eurobonus biljetter bör finnas nu!

Jonas C

Medlem
De behöver inte nödvändigtvis gå tillbaka som award inventory. Ibland händer de att platserna säljs som vanliga revenue biljetter istället.
 

Alf

Medlem
Jag avbokade för ett antal veckor sedan två biljetter till SFO i C och frågade om dom gick tillbaka som awardbiljetter. Fick då svaret att dom inte gjorde det. Ja, jag vet, det sved att avboka dom när det dessutom var 2-4-1 . Med nuvarande tillgänglighet lär jag nog aldrig hitta några nya platser vid någon passande tidpunkt. Man borde ju få lite poäng från SAS om dom nu får tillbaka biljetter som dom kan sälja istället.
 

agehall

Medlem
Uppskattar gesten. Det är ju förstås möjligt att någon hann sno platserna innan jag kollade eller att de dyker upp snart, men det är inte så troligt, tyvärr.
 

Jonas C

Medlem
När jag bokade om min SQ award i höstas så gick min plats på ursprungsflygningen tillbaka till I inventory direkt i samband med ombokningen. Men det dröjde ungefär ett dygn innan platsen försvann igen, förmodligen för att revenue management insåg att den kunde säljas som revenue biljett istället.

Sker avbokningen långt i förväg kan jag tänka mig att de går tillbaka som bonusplatser, men inte om man bokar av/om med kort varsel.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det Amadeus som sköter hela SAS inventory management numera (dvs även för bonusbiljetter)? Eller går avbokningar av bonusbiljetter in i SAS interna system som återför dem till Amadeus först efter ett tag (typ nattkörning?)
 
Toppen