Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

rob74

Medlem
Här kommer reglerna för stopovers...
Det var regeln om att stopover inte är tillåten om resan är inom EN zon som spökade i mitt huvud.

"Award travel: Stopovers & other rules

Stopovers: Travel within the continental U.S., Canada and Alaska
A stopover is defined as a stay of more than 4 hours between connections if a connecting flight is available within 4 hours. Outside the continental U.S., Canada and Alaska, a stopover is defined as a stay of more than 24 hours between connections.

Stopovers: Travel outside the continental U.S., Canada and Alaska
You’re allowed one stopover per US Airways itinerary at a US Airways gateway or international destination, or in a partner hub city if you’re traveling on an award partner. US Airways hub/international gateway cities include Charlotte, Philadelphia and Phoenix. Call Reservations for additional US Airways international gateways and partner hub cities.

More stopover rules
Stopovers are not permitted when travel is within one award region or for multi-city travel.
Stopovers are allowed only for the most direct route of travel.
Stopovers must be included in the reservation when you book. You may not add a stopover once an award has been ticketed.
With Star Alliance Round-the-World awards, you’re allowed 5 stopovers in a forward direction toward the original departure city."
 

Dr. Miles

Expert
Om du syftar på texten "Stopovers are not permitted when travel is within one award region or for multi-city travel.", betyder det att man inte kan ta stopover om du bokar en bonusresa inom en award zon. (t ex intra-Europa)
 

rob74

Medlem
Om du syftar på texten "Stopovers are not permitted when travel is within one award region or for multi-city travel.", betyder det att man inte kan ta stopover om du bokar en bonusresa inom en award zon. (t ex intra-Europa)

Precis! Det var när jag ville stanna i både Jakarta och Singapore som jag stötte på det. Och just den var ju på en separat USDM-biljett inom en zon, så då gick det ju inte...

Låter då mysko att de inte ville godkänna den aktuella stopovern i Stefan62's fall. Verkar ju inte finnas nåt i reglerna som motsäger en sådan stopover.
 

jimmy_h

Medlem
Går det att boka Dotterbolag med USDM?
Fick igår nej på att använda ANAs dotterbolag ANA Wings (agenten fick ringa och checka om det var möjligt)
 

rogeks

Medlem
Tjena,
nästa jul/nyårsresa är fixad med USAirwayspoäng. Förra julens resa till Sydostasien fungerade ju alldeles utmärkt så jag och min fru fortsätter med det vinnande konceptet. Tror jag lyckats få till en härligt tripp igen.
ARN - LHR med SAS 27/12. Sedan LHR till BKK med Eva Air (27/12) och därefter Thai (28/12) mellan BKK och SYD. Kommer fram på morgonen den 29/12 lagom för lite turism och nyårsfyrverkerier i Sydney.
Hemresan sker 24/1 med Thai från BNE till BKK och vidare den 25/1 med Thai direkt till ARN. Allt i business. :)
Sen har vi ju tänkt oss en utflykt från SYD till NAN också. Men eftersom vi kör open-jaw på USAirwaysresan så får det bli Eurobonuspoäng för den trippen :). Har man ändå åkt så långt så kan man ju inte missa Fiji :)
 

spritfet

Medlem
God morgon,

Efter ändringar med Ethiopian (ARN-ADD B757 till B767) på min USDM-bokning letar jag nu ny resväg till CPT från ARN. 2pers i business, relativt flexibel hemresa: 6 till 12DEC14.

Har hittat följande utresa som är OK med USDM när jag ringde:
26NOV14 LH2417 ARN-MUC
26NOV14 SA265 MUC-JNB
27NOV14 SA327 JNB-CPT

Hittade 2seats med ANA-tool och Awardtravelr men inte damen på USDM:
08DEC14 LX289 JNB-ZRH

Förslag och hjälp med hemresa mottages gärna! :)
 
Toppen