Senaste nytt

Inställda flyg Bromma-Göteborg Fredag 9/12

MarcusC

Medlem
Malmö Aviation har ställt in all trafik under fredag eftermiddagen BMA-GOT med hänsyn till det hårda vädret och flygsäkerheten!
Samtidigt flyger ex vis SAS och Norwegian med vissa förseningar? Är det Avro typen som är extra vindkänslig eftersom övriga aktörer verkar kunna flyga om än med förseningar. (skyways och sn brussels har också ställt in ett par flyg)? Någon som kan förklara?
 

MarcusC

Medlem
Jag tror det snarar är vädret/vindarna på landvetter, men det skumma är att SK ställde ex vis inte vad jag kan se in en enda avgång igår(fredag) GOT-ARN
 

Patrik

Medlem
Malmö Aviation har ställt in all trafik under fredag eftermiddagen BMA-GOT med hänsyn till det hårda vädret och flygsäkerheten!
Samtidigt flyger ex vis SAS och Norwegian med vissa förseningar? Är det Avro typen som är extra vindkänslig eftersom övriga aktörer verkar kunna flyga om än med förseningar. (skyways och sn brussels har också ställt in ett par flyg)? Någon som kan förklara?

SAS har alltid varit ett av de flygbolag som slutar flyga sist i dåligt väder (var i alla fall så på tiden när pilotskaran alla bestod av gamla stridspiloter, kanske förändrats/as nu för tiden), Finnair är de enda som slår SAS på den punkten, de flyger i alla väder. Finsk Sisu?
 

Gnopps

Medlem
Jag tvivlar på att man ställer in flyg för nöjes skull och låter konstigt att det skulle vara Landvetter som är problemet. Bromma låter mer logiskt. Någon med tekniska kunskaper som kan upplysa om det hänger på flygplanstypen?
 

MarcusC

Medlem
Givetvis ställer man inte in bara för "att"...i gp fanns artikel idag där man skriver den mesta flygtrafiken på öandvetter flöt normalt under fredagen. Men vissa inställda flyg. Där uppenbarligen Malmös flyg ingår...skumt dock rj100 är så mkt känsligare än B736??...
 

Alf

Medlem
Kan det ha något med incidenten med rök i kabinen vid landning i Palma Mallorca i fredags? Det kan ju ge upphov till en extra kontroll av samtliga plan, enligt tidningen uppstod rökutveckling i en av dispayerna i cockpit.
 

doc

Medlem
Ja, jag blev också väldigt förvånad. Jag tänkte om det var december i år först, men ingenting verkade stämma. Haha, jag hänger nog här för mycket.
 
Toppen