Senaste nytt

Prag - Stockholm / Stockholm - Frankfurt / Frankfurt - Stockholm m Skyteam

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Gör ett nytt försök på tidigare förfrågan. Hoppas detta uppfyller forumets alla regler.

Varifrån vill du börja din resa? Letar efter tre olika biljetter, eller vet inte om de kan bakas ihop. Alla får gärna vara kvällsflygningar. Kanske en open-jaw med KLM på två första biljetterna.
11/5 Prag - Stockholm
5/6 Stockholm - Frankfurt
8/6 Frankfurt - Stockholm
Var är din destination? se ovan
När vill/behöver du resa ut? se ovan
När vill/behöver du komma hem? se ovan
Hur länge vill du vara borta? enkel från Prag; långhelg 5, eventuellt 6 till 8/6
Hur många personer som skall resa? en (1) person
I vilken kabinklass? ekonomi
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Skyteam bolag, KLM, Air France, Aeroflot, Czech att föredra. Skulle tänka mig en enkel med Star Alliance Fra-Arn på sista segmentet.
Vad är din budget? tänkt mig ca 3500
Vad är det viktigaste för dig? få segment till FB
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nope

Lägger också in gårdagens text som lite extra info.

Försöker få till någon vettig lösning, kanske open-jaw, och samtidigt få till några segment för att hålla FB-guld. Priset är faktorn. Ekonomi är kabinen och alla flighter ska vara på eftermiddag/kväll och m Skyteam. Skulle eventuellt kunna tänka mig en enkel direkt på sista flighten m *A.

11/5 Prg - Arn
5/6 Arn -Fra
8/6 Fra - Arn

Stort tack på förhand alla superproffs!
 

Nemo

Medlem
Inte helt inom budget, men något du kan utgå från och kanske hitta billigare. Ger 6(+2) segment för 1647+2556=4203 SEK. Returresan Stockholm-Prag åker du inte på; för någon hundralapp extra kan du lägga den långt fram i tiden (när du bokar alltså) så att du kanske har nytta av den senare. Det är klart billigare att flyga lördag 10 maj (isf 11 maj) så därför har jag lagt upp den bokningen.
image.jpg
image.jpg
 

fcx

Medlem
Kostar bara 70€ att flytta en KLM-biljett. Ska precis boarda på en biljett jag köpte för tre månader sen och tänkte vaska...
 

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Tack för tipset och bokningen Nemo ! Har lagt in en bokning Prg-Arn t/r och tar sedan returen i sommar. Har familj i Prag så det passar fint!

Satt lite under dagen och försökte få till PRG - FRA enkel 11/5 och sedan FRA - ARN ut 11/5 tbx 5/6. Det blev en ganska dyrt, men funderar att kanske att åka på lördagen som föreslaget vilket tar ner kostnaderna ganska ordentligt!

Tack igen för hjälpen och kommentarer!
 
Toppen